Olympos hoe het best erheen?

• ruud goedhart

Ik heb begrepen dat je Olympos sowieso gezien m oet hebben op Karpathos.

Hoe kunnen we daar het beste heen?

Per auto langs ravijnen of met een boot en verder de bus?

Wie heeft daar ervaring mee?

• jjohn

Per jeep is natuurlijk leuk alleen is de weg regelmatig onverwachts dicht ivm werkzaamheden.

Ik zou voor de zekerheid met de boot gaan wat zeker ook een erg leuke ervaring is.

Groet,

John ;)

• yannis

Hallo Ruud. Mijn vrouw en ik komen al vele jaren op Karpathos en zijn verschiilende keren met de boot naar Olympos gegaan.Ten eerste ben je wat avondtuurlijk ingesteld dan zou ik ter plaatste goed informeren of de weg open is (vanaf het plaatsje SPOA en dan naar Olympos ). Wij waren er in mei j.l. en er waren dagen bij dat je er niet door kon of een pauze nemen van minstens 5 uur. Kom je voor het eerst op Karpathos mijn advies is,neem de boot en geniet van de mooie kust van het eiland,het is ca. 1 1/2 uur varen naar Diafani,vandaar met de bus naar boven best wel een mooie rit,met onderweg een fotostop voor een mooi plaatje van Olympos.Wanneer je met de reisorganisatie gaat die maken op de terug weg halverwege een stop om het laatste gedeelte voor de liefhebbers door de bergen naar Diafani te lopen.Geen zin blijf je lekker in de bus zitten, in Diafani kan je aardige dingen bekijken daar heb je ruim de tijd voor,om half vijf vertrek de boot weer naar Pigadia,wij gaan over 3 weken toch ook weer een dagje naar Olympos het is daar lekker toeven,wij wensen je een prettige vakantie.

• Marcel

Hallo,

Wij zijn vandaag terug gekomen van warm Karpathos.

We zijn 25-08-2010 met de boot naar Diafani gevaren en vandaar met de bus naar Olympos geweest.

Het was een geweldige ervaring met de boot, het waaide enorm en het uitzicht is fenomenaal.

Olympos is geweldig, de weg is nog steeds niet goed te berijden met een “gewone” auto.

Dus ook wij zeggen, neem de boot.

De boot vertrekt iedere dag om 8.30 uur vanuit Pigadia.

Veel plezier op karpathos en Olymbos.

gr,

Marcel&Nanny

• Joke2

In 1995 zijn we al met een jeep naar Olympos geweest. Daarna nog een aantal keren ook met de jeep. Mijn man is ook een aantal keren met een motor naar Olympos gereden. Wij vonden het altijd weer een geweldige tocht! Je moet nu alleen rekening houden met de wegafsluiting en je van te voren goed laten informeren.