Nieuweling

• Bruno

Hallo allemaal. Na Samos ,Kreta en Lesbos is ons oog op Karpathos gevallen. We zoeken mooie natuur, een rustige omgeving met een gezellig dorp of stadje in de buurt en mooie stranden, liefst zo rustig dat je er lekker bloot kunt zonnen.

We weten nog helemaal niets en alle informatie is daarom welkom.

• Joke2

Hallo Bruno,

Heel veel informatie kun je vinden op www.karpathos.nl. Ik denk dat Karpathos zeker aan je wensen kan voldoen.

Er zijn strandjes waar je gewoon alleen ligt, dus ook bloot kunt zonnen (deze strandjes zijn veel te vinden in de buurt van

het vliegveld). Verder is Karpathos een heel ruig, rotsig eiland. Rustig, lekkere restaurantjes. Kortom doen!!

Groet, Joke

• jjohn

Hallo Bruno,

Om op de leukste strandjes te komen heb je sowieso vervoer nodig. Daardoor maakt het eigenlijk niet uit waar je zit.

Pigadia is met zijn haven levendig zonder druk te zijn. Het heeft een heel lang strand waar aan het eind weleens naakt gezond wordt.

Aan de andere kant van het eiland liggen Arkassa en Lefkas welke nog rustiger zijn. Hier liggen de meeste “privestranden”.

Kira Panagia is weliswaar rustig en mooi maar wellicht minder geschikt voor je omdat je steeds de zelfde weg omhoog moet rijden voordat je ergens heen kunt. De “privestrandjes” liggen hier ook het verst vandaan.

Veel plezier!

Groet,

John ;-)

• jjohn

Naakt is ‘gezond’ maar ik bedoel natuurlijk ‘gezont’.:D (Ook geen goed Nederlands overigens.)

• Bruno

Bedankt voor de reacties. We gaan altijd 3 weken op vakantie.Biedt Karpathos genoeg om die tijd vol te krijgen ? Ik las ergens dat je niet van oost naar west kunt omdat er een gebergte over het eiland loopt waar geen weg overheen gaat.Kun je dus met een auto niet het hele eiland verkennen?

• herbert

Met een “gewone ” auto kan je inderdaad niet het hele eiland verkennen, voor sommige delen heb je echt een jeep nodig.

Je kan wel van oost naar west en omgekeerd.

Het ligt aan jezelf of je die 3 weken vol kan krijgen, ik heb daar nooit problemen mee.

Het is een klein eiland maar er is genoeg te zien en te doen.

Een paar dagen lekker relaxen kan ook geen kwaad.

Fijne vakantie.B)

• Marcel

Over 1,5 week gaan wij hierheen.

http://www.zoover.nl/griekenland/karpathos/panagia/kyra-panagia/appartement/informatie#tabs

We zijn er nog niet geweest maar het moet er fantastisch zijn.

gr,

Marcel

• jjohn

Karpathos is best een groot eiland waarvan maar een deel niet te bereiken is met gewoon vervoer.

Als je alles goed wil zien is 3 weken zelfs knap.

Ik ga elk jaar terug en zie steeds weer nieuwe dingen.

Groet,

John ;)

• jjohn

Goed bezig… :? “Knap” is natuurlijk “krap”. Ik ben toe aan vakantie.:D

Kortom, je zult je niet vervelen op Karpathos en anders pak je gewoon de boot naar Kassos, een eilandje tegen Karpathos.

• Bruno

Bedankt. Ik denk dat ik er uit ben.Het is inderdaad zo dat we meestal ‘s morgens ergens heen rijden om het eiland te verkennen en leren kennen en ’s middags een strand(je) opzoeken waar we heerlijk (liefst bloot) kunnen zonnen en zwemmen. En die zijn er wel genoeg op Karpathos ,als ik het goed begrepen heb, dus die 3 weken worden goed gevuld.