Situatie op Karpathos

• Ingrid

Vraag mij af hoe de situatie op Karpathos is met betrekking tot de levering van benzine en levensmiddelen en de voorraad hiervan.

Ik weet dat nagenoeg alles per boot wordt aangevoerd, maar dat het normaliter, zeker in het hoogseizoen, al alle zeilen bijzetten is om de schappen gevuld te houden.

• herbie

Volgens mij zitten ze nu wel zonder benzine op Karpathos, hoop wel dat die vervelende situatie snel voorbij is anders blijven de toeristen weer weg.

• harrie

Valt wel mee Herbie..een maand geleden wist niemand niet dat er gestaakt zou gaan worden.

Een vakantie annuleren om dit is niet mogelijk haha….ja kan wel maar kost je dan zelf geld.

• hodl

30-07-2010 is de benzine boot geweest dus is er weer benzine op het eiland.

Hoe het met de levensmiddelen gesteld is weet ik niet.

• Lipo

Volgens mijn doorgaans welingelichte bron op Karpathos, die dagelijks in Pigadia en omstreken haar boodschapjes doet, is er 1 benzinepomp 1 dag gesloten geweest en was er overigens in de supermarkten en de restaurants niets te merken van welk tekort dan ook.

• InVo

Dat doet mij deugd.

Op Kerkyra was vanaf de dag dat wij arriveerden de benzine niet meer op de bon, en dus heb ik braaf 700 km over het eiland gecrosst. De benzineprijs was wel ietsiepietsie hoger dan hier in Nederland (varieerde tussen de 1.53 en 1.67 euro per liter voor Euro95.)

Met de groeten aan je doorgaans welingelichte bron op Karpathos ;)