hotel Blue Bay

• Rob

Vanmorgen terug gekomen van Karpathos, hotel Blue Bay.

Een geweldige tijd daar genoten, met een fantastische gastvrijheid enz. door Nikos, Agnes en anderen.

Het is in Blue Bay heerlijk (eerlijk) toeven met de droge humor van Nikos en de geweldige Agnes.

Wat deze familie de laatste 10 dagen prive hebben meegemaakt heeft diepe indruk op ons gemaakt, maar ze bleven hard werken en hun plicht t.o.v. de vakantieganger werd niet verzaakt.

Sterker nog, er werd gistermiddag om ongeveer 15.00 uur droogjes een velletje papier in het bilboard door de hostess van Sudtours geschoven met de mededeling dat de terugvlucht een uur zou worden vervroegd.

Nikos heeft alle zeilen bijgezet en z'n personeel en verantwoordelijke ingezet om de volgende ochtend op tijd een ontbijt te verzorgen voor degene die zouden vertrekken.

Nikos, Agnes en crew wij weten niet hoe we jullie moeten bedanken!

Wij komen zeker weer terug.

groeten Ria en Rob

• Ingrid

Is er ook verteld waarom de vlucht een uur vervroegd werd? Dit was namelijk vanweg een werkonderbreking van de Griekse luchtverkeersleiders tussen 10 en 14 uur.

Een nichtje vertrok met haar partner daardoor jl. donderdag een uur eerder naar Karpathos. Ze zit in Parasol, en als ik de berichtgeving via Hyves mag geloven, vermaken ze zich prima (tu)

• Rob

Wij hebben geen enkel probleem met een verlate en of vervroegde terugkeer naar Nederland van uit het hotel.

Waar het omgaat is het volgende:

Toevallig stonden wij net in de lounge waar het informatie bord van de touroperator hangt en komt de hostess een papiertje daarin schuiven.

Nikos, waar wij mee stonden te praten loopt naar het bord en leest af dat er een vervroegd tijdstip van vertrekken is voor degene die met deze vlucht mee zouden gaan.

De hostess deelt in een dictaat naar Nikos mee dat er vervroegd wordt gevlogen, deze communicatie loopt dus zonder enige interactie.

Nikos moet er dus maar voor zorgen dat de mensen die zo vroeg vertrekken ook een ontbijt mogen verwachten, zijn programma is hier natuurlijk niet op in gesteld.

Personeel moet opgeroepen worden enz., tevens zijn de mensen uit Nederland ook een uur eerder in het hotel, kamers moeten schoongemaakt worden om deze niet te lang te laten wachten dat ze in hun hotel kamer kunnen.

Zelfs geen excuses en of een uitleg, laat staan een financiele vergoeding is Nikos zijn deel.

Dit noemt men kennelijk ‘zaken’ doen!

Fatsoen en communicatie zijn vaak heel dicht met elkaar verbonden en inelkaar verweven.

Zelf mag je, je oordeel hierover geven.

• mm

vraag me af wie die hostes toch is

• Jojo

Waarom dien je geen klacht bij Sudtours in over deze hostess Rob?

Dat kan via een klachtenformulier te downloaden op sudtours

of stuur een emailtje naar info@sudtours.nl

Bij een vluchtwijziging zijn er altijd problemen en Transavia heeft daarin

goed ingegrepen, anders hadden veel mensen hier problemen mee gehad.

Het was niet alleen op Karpathos dat de vluchten zijn vervroegd maar nog veel meer eilanden.

Als ik iedereen hoor over de hostesss, nou als IK daar gezeten had, had ik ze allang in haar nekvel

gegrepen en haar op haar verantwoordelijkheden gewezen.

Maar als niemand Sudtours nu op de hoogte stelt over haar werkwijze, kan ze gewoon het hele

seizoen verder gaan.

Ik begrijp dat er prive problemen bij de eigenaars van Blue Bay zijn, dat is natuurlijk heel erg en

dat je daar veel moeite mee heb, maar het is echt niet gebruikelijk om bij overmacht hier een

geldelijke vergoeding voor te geven, en zeg nou zelf: had je liever 8 uur op het vliegveld gezeten?

nee toch, bij overmacht/stakingen etc. is iedereen slachtoffer.

Succes met je klacht.

• InVo

Jammer van het optreden van die hostess van Sudtours.

Had zeker haar dag niet, maar dan hoeft ze dat nog niet aan anderen te laten merken.

Wat een bitch!

Ik hoop dat er een tref op Kerkyra die gezelliger is. Alhoewel… Ik zie haar (hem) op het vliegveld bij aankomst en 2 weken later als ik weer terug ga naar Nederland. Verder heb ik ze (gelukkig) niet nodig.

• Rob

Uiteraard is er reeds een pittige brief onderweg naar de touroperator.

Het gaat overigens totaal niet over ons, nee het gaat over de handelswijze en machtsspelletjes die kennelijk worden opgedragen door de touroperator,dit over de hoofden van hotel cq appartement eigenaren.

En als er overmacht is t.a.v. stakingen etc. door vliegmaatschappijen enz. dan is hier inderdaad niets aan te doen en dan schikken wij ons daar toe.

En een geldelijke vergoeding geven aan de hotel/appartement eigenaren hoeft inderdaad niet maar mag uiteraard wel.

Een pre is m.i. een goede communicatie en fatsoen.

Dat is de kruks waar het omdraait.

Overigens hebben wij een heerlijke vakantie beleefd.

Deze discussie beeindig ik bij deze, genoeg hierover!

• InVo

En dat is toch het belangrijkste: jullie hebben een heerlijke vakantie gehad. Jammer van deze (kleine) schaduw zo op het eind.

• InVo

Ik was op zoek naar iets anders op karpathos, maar stuitte op de weblog van deze hostess.

Lijkt er op dat ze haar werk als een lange vakantie en een groot feest ziet.

Triest.

• H.

Die hostess zou wat meer betrokken moeten zijn met de mensen ( klanten ). Het interesseert haar geen bal volgens mij ! Wegwezen dus !