autohuur Karpathos

• Fervv

We willen met de auto naar Diafani en Olympos. 12 jaar geleden kon dat alleen met een 4 wheel-drive, omdat de weg zo slecht was. Weet iemand of dat nog steeds zo is. Anders wil ik een 'gewone"auto huren.

• jjohn

Er wordt voor het eerst sinds jaren weer aan die weg gewerkt maar hij is nog niet af.

Groet,

John ;)

• Ferw

Bedankt jjohn!

Dat betekent dus dat ik een 4 wheel-drive moet huren? of zou het met zeer voorzchtig rijden ook kunnen met een gewone auto?

4 wheel-drives zijn in het hoogseizoen waarschijnlijk niet zo gemakkelijk te huren.

• jjohn

Ik denk dat je met een gewone auto niet echt op je gemak rijdt. Toch zijn er mensen die dat doen. Het is ook een beetje afhankelijk van de staat van de onverharde weg. Is hij net een beetje “rechtgetrokken” dan lukt het wel. Of heeft het juist een tijdje hard geregend want dan is hij onbegaanbaar met een gewone auto.

Een 4-wheel drive in het hoogseizoen lijkt me niet zo'n probleem. Er gaan namelijk wat minder toeristen richting Griekenland dit jaar waardoor er best wel wat over zal blijven. Desnoods huur je een gewone auto waarbij je een datum afspreekt dat je hem omruilt voor een 4-wheel drive.

Groet,

John ;)

• Joke

Wij zijn ook altijd in het voor- of naseizoen op Karpathos te vinden, dus nooit in het hoogseizoen. Maar ik heb wel eens gehoord dat in het

hoogseizoen veel auto's door de frisbees (Australiërs en Amerikanen die van oorsprong van Karpathos komen) worden gehuurd. Misschien is het

verstandig de auto al bij het reisbureau te boeken.

Groet, Joke

• Dido

Fervv,

Het heeft niet geregend dus de weg zal redelijk zijn.

Zorg voor een goede reserveband en denk aan de furieuze wind bij Mesochori en Spoa.

Doe de groeten in Diafani !

Dido