wat vragen over karpathos

• ann1

Hallo

Misschien wil ik wel naar Karpathos volgend jaar. Ik heb me nog niet georienteerd op Karpathos, kan iemand mij daarom het volgende vertellen:

- Of het leuke, gezellige dorpjes heeft met veel shopjes, restaurantjes en taverna's en welke dorpen zijn het dan?

- Of Karpathos plekken heeft met mooi felblauw water? (en met mooie hoge rotsen langs de kust)

- Of je heel het eiland kan bezichtigen in ongeveer 3 dagen met auto en 7 dagen met scooter?

Ik lees het graag,

Ann

• jjohn

Karpathos heeft hele mooie dorpjes, echter, de enige plaats met echt winkelstraatjes is Pigadia.

Wel vindt je overal tavernes met terrassen.

Je moet bedenken dat Karpathos niet zo toeristisch is als bv Kreta of Rhodos, de buren, waar men het moet hebben van de toerist.

Karpathos heeft diverse stranden welke omgeven worden door hoge rotsen.

De zee ziet er op veel plaatsen prachtig uit qua kleurschakering.

Het eiland per auto bekijken in 3 dagen is krap maar globaal wel mogelijk.

Per scooter wordt dat moeilijker omdat er maar 4 benzinestations zijn en die staan bij Pigadia, de hoofdstad.

Met de scooter heb je dus te weinig actieradius.

Als je hier klikt kom je op een site met veel informatie.

Groet,

John ;)

• Lipo

Olymbos is tegenwoordig (helaas) ook een plaats(je) met de onvermijdelijke toeristische winkeltjes, wat inhoudt dat daar onder het mom van originaliteit en authencititeit, spullen “made in Taiwan” worden aangeboden. Wij kochten daar pak hem beet 12 jaar al geleden zogenaamd origineel Karpathiotisch textiel (borduurwerk, kleedjes, etc.) die, zoals naderhand bleek, stomtoevalligerwijs op bijna alle andere Griekse eilanden volstrekt identiek als typisch afkomstig van Kreta, Lesbos, Symi, Nyssiros of Rodos, Tilos en noem maar op worden aangeboden. Idem in Arkasa en Amoopi. Anyway, Karpathos is en blijft een favoriete bestemming, zoals moge blijken uit het feit dat we zaterdag 12/12 maar weer eens voor een paar weken die kant opgaan. Tot volgend jaar dus, zou ik zeggen. Kala Christougenna kai Chronia Polla.

• ann1

Jjohn en Lipo, bedankt voor jullie snelle info!

• InVo

Kaló Taksídi, Lipo!

Ta leme ston kairnourgio xrono ;)

• gvdstar

Ook ik kwam vele jaren op Karpathos, altijd in Pigadia, war je de meeste winkeltjes, restaurants en barretjes vind. Verwacht echter geen Kalverstraat, zo groot is het niet ! En zoals Lipo al meldde, in Olympos nog wat winkelgedoe, maar dat is echt een een-dag bezoek, het makkelijkst met de boot. Voor de rest zijn er mooie dorpen, qua ligging, qua sfeer,qua natuurschoon, maar afgezien van een enkel cafeetje of eetgelegeheid is er verder niets! Met de auto zou ik de noordelijke dorpen bezoeken, met de scooter zijn de meer zuidelijk dorpen goed te doen! Mooie stranden zijn er te over, ook met die hoge rotsen. Veel informatie vind je op de site van Henk op de Laak. Geniet ervan!

• herbie

Mesohori is veel authentieker dan Olympos. !

• Bob en Monica

Zijn we met je eens!

• InVo

En in Mesoxori even bij Skopi wat drinken. De eerste uren ben je dan nog niet weg, want Manolis kletst de oren van het hoofd (zeker als hij merkt dat je Grieks spreekt. Hij spreek Duits, overigens.) en sleepte mijn kids mee de tuinen in om o.a. vijgen en druiven te plukken.

• herbie

Jullie zijn het toch altijd met me eens ??B)