vraag geluidsoverlast

• nemea

Geachte karpathosgangers,

Wij hebben het voornemen om volgend jaar naar Pigadia te gaan en willen in het centrum

verblijven, op mijn lijstje staan Manosplaza en Pigadiabay, nu heb ik op Zoover gelezen dat

er nogal geluidsoverlast is van de omliggende terrasjes en cafe´s nu kunnen wij wel wat hebben

als het maar geen discomuziek is . Grieksemuziek vinden wij niet erg. Wij willen half mei gaan.

Wie kan er mij wat meer over vertellen.

Groeten van Nemea

• jjohn

Hallo Nemea,

Deze 2 hotels liggen wel net in dat gedeelte van Pigadia waar ook de luidruchtigste terrassen zijn.

Ik denk dat alleen Dolphin, aan het begin van de haven, rustig ligt als je pal in het centrum wil zitten.

Op karpathos.nl vindt je een kaartje van Pigadia met de positie van de hotels.

Groet,

John ;)

• nemea

Hallo John,

Bedankt voor je reactie ik ga op het kaartje van Pigadia kijken de

accomodatie mag wel iets verder uit het centrum liggen als we maar

geen heuvels op moeten zoals de afgelopen jaren in Griekenland.

Groet,

Nemea

• jjohn

Dan zou ik in ieder geval niet naar Sound of the Sea gaan. Dan moet je over een forse heuvel.

Alle hotels vanaf Astron Princess tot Venezia, deze liggen allemaal aan dezelfde weg, liggen gelijkvloers ten opzichte van de haven.

Dit geld ook voor de hotels rond Ta Nisia.

Deze hotels liggen allemaal dicht bij het strand van Pigadia. Je moet alleen een stuk lopen naar het centrum variërend van +-15 minuten vanaf Astron Princess tot +-40 minuten vanaf Venezia.

Alle hotels van de haven af landinwaarts zoals Regina, Sea Stone en Seven Stars liggen allemaal heuvelopwaarts.

Groet,

John ;-)

• jjohn

Ik vergeet te melden dat de hotels welke aan de weg Astron Pallace naar Venezia liggen wat last kunnen hebben van het verkeer op deze redelijk drukke weg.

Dit is afhankelijk van waar je kamer binnen de accommodatie gesitueerd is.

Groet,

John ;)

• InVo

en de tijd in het seizoen. In mei zal het minder druk met verkeer zijn dan in juli/augustus. De weg is een doorgaande weg naar o.a. Aperi (en verder)

Accomodaties zoals Parasol, Ta Nisia en Zephyros Village liggen op ca. 10 wandelminuten vanaf het centrum Pigadia.

Garden Villa ligt wat meer landinwaarts op ca. 15 wandelminuten (redelijk vlakke weg).

• nemea

Een stukje lopen vinden wij niet erg , wandelen doen wij ook graag maar s´avonds willen wij niet te ver van de restaurantjes af

zitten omdat we overdag al veel wandelen.

Ingrid bedankt voor de informatie.

Groet,

Nemea

• InVo

alsjeblieft.

• gvdstar

Ik zelf heb jarenlang tegenover Pigadiabay gezeten in het White House,dat overigens niet meer in de gidsen voorkomt. De geluidsoverlast van de terrassen en barretjes valt wel mee,de disco wat verderop is enorm geluids ge-isoleerd. Lawaaiig zijn wel de spelende en voetballende kinderen op het plein voor de Epargio, maar ja, die moeten zo na 11-en ook naar bed. Al met al heb ik er eigenlijk nooit erg veel last van gehad.

• JAN.

Hallo Nemea.

Sinds kort heb ik een Laptop en ik lees nu deze berichtjes over geluid overlast op Karpathos

Mijn vrouw en ik komen vanaf 1994 op Karpathos toen stonden de restauranttenten nog langs het water .

Ja toen was het redelijk rustig,er zij veel restaurants er bij gekomen hetis gewoon uit proberen en laat je verrassen.

De Hotels en appartementen moet je niet in het centrum zoeken als je van je rust houdt.

De weg van het centrum richting Aperi daar liggen de meeste Hotels en Appertementen..

Bij het busstation naar boven dit is een aardige klim ligt Hotel Olympic en Seven Stars dat ligt redelijk rustig.

Ook rustig is App: Zephyros Village, en verder Hotel Miramare Bay,Electra Beach.,

Boven genoemde daar hebben wij gebruik van gemaakt,met goede ervaringen.

Wij gaan eind Mei voor de tweede maal naar Astron Princess maar dan niet aan de weg zijde maar aan de zijde van het zwembad.

App.Parasol,Hotel Romantica Hotel Bleu Bay en nog een aantal zo richting Aperi liggen allemaal aan de weg.

Er is een groot Hotel vorig jaar geopend en er is en groot Hotel in aanbouw dus het wordt alleen maar drukker.

Heb je nog vragen laat het mij weten dan probeer ik een antwoord te geven. Groetjes Jan.