arke fly

• judith

Ik heb een voorboeking gedaan voor mei 2010 naar Karpathos. De accomodatie is een pakketreis die vliegt met Arke fly. Zelf hebben we nog nooit met arke fly gevlogen. Wie heeft er ervaring mee, zowel positief als negatief ?

Vriendelijk dank zover.

• jjohn

Toen ArkeFly enkele jaren geleden met de vluchten naar Karpathos begon hoorde je alleen maar kritiek.

Wij hebben tot nu toe echter nog geen enkel probleem gehad met ArkeFly.

We vertrokken steeds keurig op tijd en we hadden steeds de gereserveerde beenruimte plaatsen.

Het is wel zo dat ArkeFly twee classes heeft.

Economy: Dan vlieg je met dezelfde ruimte als bij bv Transavia.

Comfort: Dan heb je meer beenruimte en een aparte incheck balie. Je betaald daar echter extra voor.

Kortom, prima maatschappy om mee naar Karpathos te vliegen en je bent er lekker vroeg. (Vertrek +- 5.30h)

Groet,

John ;-)

• InVo

Geen problemen gehad met ArkeFly toen wij met hen naar Karpathos vlogen.

Prima maatschappij, ondanks de, soms wat negatieve, berichten.

Extra beenruimte vinden wij niet nodig, maar wij zijn dan ook van gemiddelde lengte.

Veel plezier op Karpathos.

• Jannis

Deze zomer voor het eerst de reis geboekt bij Arke, wel voor het zelfde appartement als voorgaande jaren. We wilden mijn hond (Teckel) meenemen. Ze ging voor de derde keer mee.

Dat kon en zelfs in de cabine. Moest wel in een hondenbench. Okee, wij een bench gekocht. De vrouw van de dierenzaak nam dezelfde bench altijd mee als ze moest vliegen samen met haar hond.

Foto's gemaakt en naar Arke verstuurd,….afgekeurd!! De rede was dat de bench niet stevig genoeg was. Testje gedaan, er konden 4 met water gevulde 1.5 ltr flessen op staan!!! Was een metalen frame met doek en gaas er tussen.

Wij weer terug naar de dierenzaak. Andere bench, geheel kunststof, werd goegekeurd. Moet er bij zeggen dat de info over “huisdieren mee” die op de site van Arke staat, zeer sumier is. Je moet per VLUCHT €40,- betalen, wat ik aan de dure kant vind. De hond en bench mogen bij elkaar niet meer dan 10,- kilo wegen. Zwaarder moet het ruim in.

Zowel als op de heen en terugvlucht, hadden wij vastgestelde plaatsen. Omdat wij de bench bij ons hadden, kregen we drie lege stoelen met extra beenruimte naast elkaar aangeboden. We vonden dit een leuk gebaar!!!

Arke heeft een zeer strikt 20,- kilo bagage systeem. Meer dan 20,- kilo = bijbetalen.

We vertrokken mooi op tijd. Lekker vroeg, zodat we om 11.30 uur op een terrasje konden zitten met een frape. (lees: Mythos)

Redelijk tevreden over Arke.

• Hans

Weliswaar naar een ander eiland, namelijk Samos met Arkefly gevlogen. Op tijd, prima service (vriendelijk) personeel: eigenlijk helemaal niets om aan te merken.

• Dirruk

Ik heb dezelfde (positieve) ervaring met Arke Fly. Keurig verzorgt, nieuwe toestellen, op tijd, vriendelijk… Kortom, niets mis mee.

• judith

Allemaal bedankt voor de info !

We vertrekken 21 mei naar Karpathos met Arke fly ; komt helemaal goed !! :)