Arkassa is the place to be!

• hodl

RFA, je snapt niet dat de meeste mensen in Pigadia gaan zitten en die in Pigadia zitten zoeken niets in de kleine dorpjes. Wat maakt het uit. Wees blij dat iedereen zijn eigen voorkeuren heeft anders zouden we allemaal op een kluitje ergens zitten.

Degenen die voor het eerst komen hebben geboekt n.a.v. de accommodatie die ze in de gids of op het internet hebben zien staan. Eenmaal op het eiland komen ze ook nog andere plaatsen tegen waar ze dan eventueel een volgende keer de vakantie doorbrengen. Ieder plaatsje heeft zo zijn eigen charmes. RFA, als je van rust houdt had je het misschien ook naar je zin gehad in Mesochori of Spoa om maar wat te noemen. Maar de Nederlandse touroprators hebben daar geen accommodaties dus kwam je in Arkassa terecht. Op mijn site over Karpathos, de meesten weten wel welke dat is, staan Arkassa en Lefkos ook genoemd. Arkassa komen we elke keer weer om een keer te lunchen bij Kriti. Maar wat valt er allemaal te vertellen als algemene informatie voor op een website?

Daarom zullen de meeste mensen er maar kort verblijven en doorrijden naar Lefkos. Dat doet geen afbreuk aan Arkassa maar zegt meer over de gemiddelde toerist die een auto gehuurd heeft en aan het rondtoeren is over het eiland en veel dingen wil zien. Dat heeft Arkassa nu eenmaal (nog) niet te bieden. Maar dat bevalt nu weer wel de toerist die van rust houdt en graag contact heeft met de plaatselijke bevolking. Hoewel dat laatste net zo goed in Pigadia mogelijk is als je ervoor open staat.

“Pigadia-maffia” staat dan wel tussen haakjes maar ook dat vind ik niet terecht. Laat mensen in hun waarde en respecteer ieder zijn keuze. Ook degene die in een all-inclusive hotel gaat zitten kiest nu eenmaal voor zo'n vakantie. Die is misschien bang voor het onbekende, waar moet ik gaan eten, hoe is de kwaliteit van het eten etc. Die kiest dan weer voor zekerheden, luxe en houdt niet van verrassingen. En ook die komen enthousiast thuis na hun vakantie, hadden het geweldig naar hun zin in dat hotel. En ben je dan zielig als je je vakantie op die manier doorbrengt?

• yo

waarschijnlijk is het helemaal niet slecht bedoeld hoor, ik kan wel begrijpen dat je arkassa leuk vind en pigadia te druk, wij vonden arkassa al te druk haha

ach gelukkig hebben we allemaal een verschillende smaak, ik sprak iemand op het vliegveld en die kwam al 12 jaar naar karpathos, toen ik vertelde dat wij in lefkos waren geweest wist ze niet eens wat ik bedoelde, die ging niet eens het eiland verkennen, dat gaat mij wel wat ver, maar ja, als die zo een heerlijke vakantie hebben, laat ze maar lekker.

Wel jammer ook dat je op internet niks vind over lefkos, ik denk ook niet op jou site hodl, anders had ik wel gevonden, Lefkos is niet zomaar een strandplek, het is veel meer dan dat.

In ieder geval staat ineens ook Karpathos op mijn lijstje, daar ga ik zeker nog eens terug, tot nu toe na ongeveer 24 eilanden hebben gezien, en er zijn er niet veel waar ik naar terug wil, maar karpatho wel hoor, maar dan geen pigadia, wij houden van lekker rustig, gelukkig kan dat nog en is het er nog.

• hodl

Onder Hoofdstad en Dorpen in de inhoudsopgave vindt je ook Lefkos met foto's.B)

• yo

ja maar de geschiedenis van lefkos is heel erg belangrijk, en ook dat als je er loopt dat het 1 grote archeologische plek is, en dat het de pratenbaai was, en dat in de grotten bij lefkos nog steeds sceletten liggen maar dat ze dat dichtgemetseld hebben, en dat er niet gebouwd mag worden omdat er nog een heel dorp begraven ligt bij het strand en overal, dat de mensen zelf potten en munten vinden, en dat er een hoop wat er gevonden is naar Rhodosmuseum is gebracht, en dat onder water nog heel veel resten liggen, een marmeren been bijvoorbeeld, niemand weet dat blijkbaar , zelf in de toeristen boekjes staat het niet, tis heel erg leuk om naar de grond te kijken want je ziet overal wel wat, helaas ligt het onder een grote aslaag van santorini en is er geen geld om de archelogen te betalen, dus er word niet veel gebouwd, snap je :)

• hans

Ik zou nog niet dood gevonden willen worden in dat Arkassa, wat een saai oord is dat zeg !>:D<

• mm

Ik weet het wel maar mijn info wordt over het algemeen niet op prijs gesteld.

Er is veeeeeeel meer dan raman cistern (bruine bordje)

Ik weet meer dan menigeen vermoed, behalve van de accomodaties.

• byrd

Ik vind dit stukje wel scherp als je het ziet als column. De term Pigadia-maffia mag er wat mij betreft in blijven. Aan de ander kant zijn er zoveel plaatsen “to be” in Karpathos en kun je vanuit Pigadia je vakantie ook telkens weer anders invullen. Ik ben benieuwd of jij nu in Arkassa blijft hangen.