RFA, je snapt niet dat de meeste mensen in Pigadia gaan zitten en die in Pigadia zitten zoeken niets in de kleine dorpjes. Wat maakt het uit. Wees blij dat iedereen zijn eigen voorkeuren heeft anders zouden we allemaal op een kluitje ergens zitten.
Degenen die voor het eerst komen hebben geboekt n.a.v. de accommodatie die ze in de gids of op het internet hebben zien staan. Eenmaal op het eiland komen ze ook nog andere plaatsen tegen waar ze dan eventueel een volgende keer de vakantie doorbrengen. Ieder plaatsje heeft zo zijn eigen charmes. RFA, als je van rust houdt had je het misschien ook naar je zin gehad in Mesochori of Spoa om maar wat te noemen. Maar de Nederlandse touroprators hebben daar geen accommodaties dus kwam je in Arkassa terecht. Op mijn site over Karpathos, de meesten weten wel welke dat is, staan Arkassa en Lefkos ook genoemd. Arkassa komen we elke keer weer om een keer te lunchen bij Kriti. Maar wat valt er allemaal te vertellen als algemene informatie voor op een website?
Daarom zullen de meeste mensen er maar kort verblijven en doorrijden naar Lefkos. Dat doet geen afbreuk aan Arkassa maar zegt meer over de gemiddelde toerist die een auto gehuurd heeft en aan het rondtoeren is over het eiland en veel dingen wil zien. Dat heeft Arkassa nu eenmaal (nog) niet te bieden. Maar dat bevalt nu weer wel de toerist die van rust houdt en graag contact heeft met de plaatselijke bevolking. Hoewel dat laatste net zo goed in Pigadia mogelijk is als je ervoor open staat.
“Pigadia-maffia” staat dan wel tussen haakjes maar ook dat vind ik niet terecht. Laat mensen in hun waarde en respecteer ieder zijn keuze. Ook degene die in een all-inclusive hotel gaat zitten kiest nu eenmaal voor zo'n vakantie. Die is misschien bang voor het onbekende, waar moet ik gaan eten, hoe is de kwaliteit van het eten etc. Die kiest dan weer voor zekerheden, luxe en houdt niet van verrassingen. En ook die komen enthousiast thuis na hun vakantie, hadden het geweldig naar hun zin in dat hotel. En ben je dan zielig als je je vakantie op die manier doorbrengt?