Hallo allemaal,
Dit prikbord wordt naar mijn mening een beetje gedomineerd door mensen die behoren tot wat ik de “Pigadia-maffia” zou willen noemen. Het is altijd maar Pigadia wat de klok slaat en op ieder verzoek om informatie van nieuwe prikborders wordt direct gemeld dat je toch echt in Pigadia moet zijn.
Wij zijn net terug van 3 weken Arkassa en dat was dus ook echt geweldig. Het Griekenland zoals dat 10 tot 15 jaar terug te vinden was, tref je nog aan in Arkassa. Gewoon echt een plaatsje waar ook nog echte Grieken wonen die niets met toerisme te maken hebben. Een dorpspleintje met Grieken op de terrassen en nog straatjes waar je bijna bij mensen thuis kunt eten na in de keuken gekeken te hebben. Live muziek in sommige tavernes voor Griekse families in plaats van een griekse avond met sirtaki dansen voor de toeristen.
Dit alles in tegenstelling tot Pigadia, waar alleen de straat bij de haven wat gezelligheid uitstraalt, maar waar je wel moet zitten in loungestoelen. En waar je mogelijk ten gevolge van de terugloop qua toerisme door de crisis bijna gesmeekt wordt om op de terrassen te komen zitten.
Na 3 weken Karpathos snap ik waarom mensen daar jaren achter elkaar heen gaan, maar ik snap dus niet dat je dan steeds in Pigadia gaat zitten.
Een tip voor mensen die vanuit een rustige omgeving het mooie Karpathos willen verkennen: studio Eleni in Arkassa !
Ik zou zeggen : kom op , Pigadia-maffia, laat je horen.
groet,
RFA