Ik zit in september een week op Karpathos in Pigadia. Wat is de beste manier om Olympos te bezoeken? Auto, boot, taxi?
Alvast bedankt voor de reacties.
Ton.
Hoi Ton,
De weg naar Olympos is nogal kuilerig. Dus een Quad of een 4-wheel drive heb je er wel nodig.
Er gaan ook dagelijks boten naar Diafani van waar uit je dan met de bus naar Olympos kunt.
Beide is een mooie tocht.
Er gaan ook wel mensen met een gewone auto heen maar dan moet je wel heeeel voorzichtig rijden.
Paul is er dit jaar met een taxi heen gegaan. Dus ook dat is blijkbaar een mogelijkheid maar wel het kostbaars.
Groet,
John
Afgelopen jaar zijn de werkzaamheden aan de weg - Spoa vs Olympos - gestopt. Als gevolg van regenval en puin dat naar beneden is gekomen sindsdien, is de conditie van de weg slechter als ooit. Van de 20 taxirijders op het eiland zijn er maar 3/4 die de rit willen maken en dan tegen een extreem hoge prijs. De meeste autoverhuurders zullen je de auto niet meegeven voor de bestemming Olympos. Of je ertegen kunt verzekeren betwijfel ik. Zelf ben ik in mei 2009 met een taxi van Pigadia naar Diafani gegaan. Op veel delen van de weg kon maar stapvoets door de zeer ervaren taxichaufeur worden gereden. Daarbij moesten - rijdend langs steile afgronden - kuilen, geulen en rotsblokken op de weg worden ontweken. Als je met de auto wilt, beveel ik daarom zeker een 4wheeldrive aan. Een tour met de boot in combinatie met een overnachting in Diafani/Olympos is ook erg aantrekkelijk.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?