karpathos

• ariene

Binnenkort gaan we naar Karpathos.Zijn er nog leuke tips?

• byrd

Ariena,

Op Karpathos kun je veel kanten op. Het is vanuit toeristsich oogpunt relatief rustig maar wel typisch Grieks. Ik heb altijd erg aantrekkelijk gevonden de grote gastvrijheid. In grote lijn kun je verder zeggen dat het zuiden wat toeristischer is en het noorden meer traditioneel en op de natuur georienteerd. Als je concreet bent over wat je leuk vindt krijg je vast veel voor jou bruikbare tips. Nu zou ik zeggen, kijk eens op deze prikpagina en gebruik de zoekfunctie. Verder zijn er nog diverse informatieve sites op Hyves. Karpathos.nl geeft veel gesystematiseerde info.

Groet,

Paul

• jjohn

Waar ga je precies heen op Karpathos?

Wellicht dat de tips dan makkelijker te geven zijn gebaseerd op je verblijfsplaats.

Groet,

John ;-)

• ariene

we gaan naar een appartement vlakbij Pigadia

• jjohn

Als je buiten Pigadia zit moet je er wel aan denken dat je, of goed moet kunnen wandelen, of vervoer moet huren, of een taxi moet nemen om bij het centrum en de haven met de leuke tavernes en winkeltjes te komen.

Ook om bij de vele mooie stranden te komen heb je vervoer nodig behalve als je aan het mooie strand van Pigadia logeert (Vronthi Beach). Er rijden ook bussen over het eiland alleen gaan die niet frequent.

Verder zul je merken dat de mensen ongelooflijk aardig zijn, het eten over het algemeen van een hoge kwaliteit en dat het een heel mooi eiland is met ruige delen, mooie natuur en leuke dorpen.

(Vlakbij Pigadia kan betekenen dat je bij Sound of the Sea verblijft en dan zit je helemaal goed.)

Groet,

John ;-)

• herbie

Of bij Romantica, of Karpathos Village of Blue Bay of Parasol of Ta Nisia, enz, enz.

• jjohn

Die liggen niet vlakbij maar in Pigadia. :-)

• herbie

20 tot 25 minuten lopen John !!

• byrd

Mijn belangrijkste tip is don't worry. Het is niet zo goed geregeld als in Nederland maar dat maakt niet uit want de Karpatioten hebben een geweldig improvisatietalent. Iedereen kent elkaar. Heb je een probleem, het sociale netwerk zit zo inelkaar dat er is altijd wel iemand direct bereikbaar is die kan helpen. Een voorbeeldje. Er was tegen alle verwachting van mij in geen reguliere toeristenbootverbinding tussen Pigadia en Diafani. Ik zat in restaurant Life of Angels (super Grieks eten tegen super prijzen) en de eigenaresse ving mijn probleem toevallig op. Zij kwam meteen met een scala aan alternatieven: de gemeenschapsboot nemen, taxi nemen maar nog beter volgens haar was een auto huren en die op de veerboot zetten welke twee dagen later naar Diafani ging. Zij kon dat wel even regelen. Dat was veel goedkoper en leuker dan een taxi. Daarbij vroeg ze meteen om de groeten te doen aan haar neef Manolis die een hele mooie boot heeft voor daytrips. Na wat getelefoneer van haar viel de gemeenschapsboot af. Ik koos toen toch voor de taxi omdat ik direct in Diafani wilde zijn, maar haar advies was onvergetelijk.

• martin

kan je in pigadia ook fietsen huren?

vr. gr. martin