is pigadia wat voor ons?

• sander

Vorig jaar zijn wij in Parga op vakantie geweest. Dit is ons zeer goed bevallen. Een super leuk plaatsje met veel gezelligheid en sfeer. Van daar uit hebben we mooie trips naar o.a. Zagoria gemaakt.

We zijn nu op zoek naar iets vergelijkbaars. We willen ook nu weer 's avonds lekker over de boulevard lopen,lekker eten, cocktails drinken, mensen kijken en genieten van een gemoedelijke Griekse sfeer. We hebben een leeftijd van 30 jaar en zullen het leuk vinden om ook wat leeftijdsgenoten tegen te komen.

We zijn gebonden aan de zomer vakantie en willen dus in Juli weg.

Zal Pigadia wat voor ons zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• jjohn

Ik ben ook in Parga geweest en vond het er erg mooi. Echter het is er voor mijn gevoel veel commerciëler als in Pigadia. Ook in Pigadia heb je een boulevard maar niet met zo'n mooi eilandje ervoor en een strandje erbij zoals op Parga. Toch zul je het er heel leuk vinden omdat er een leuk sfeertje hangt. Verder is Karpathos wat ruiger qua natuur. Je zult er genoeg 30-ers tegen komen. (En ouder)

Maar met die Griekse sfeer, wandelend mensen kijken (volta), lekker eten etc. zit het meer dan goed in Pigadia.

Google maar eens op ‘Karpathos’ en je komt genoeg aanbevelingen tegen.

Groet,

John ;-)

• sander

Hoi John,

Bedankt voor je reactie. Ben je toevallig ook in Rethymnon geweest (Kreta) en kun je me vertellen of dit ook te vergelijken is met Parga, of is het daar veel drukker? Want ook daar zitten we nog over te twijfelen….

Alvast bedankt voor je reactie!

• jjohn

Ik ben nooit in Rethymnom, geweest wel in Chania en Agios Nicolaos, maar mijn vrouw heeft het weleens bezocht. Zij zegt dat dit ook geen vergelijk is. Rethymnon is toeristischer dan Pigadia echter met een mooie historische kern zoals Chania. Sowieso komt er een heel andere toerist naar Pigadia omdat het er rustiger is. Geen grote discotheken, geen Hollandse Tenten, puur Grieks. Zowel Parga als Rethymnon hebben zich behoorlijk aangepast aan de toerist terwijl dat in Pigadia (nog) wat minder is. Bovendien zijn de mensen op Karpathos zeer vriendelijk en gastvrij en kun je er heerlijk eten.

Groet,

John ;-)

• Ingrid

In Parga ben ik (nog) niet geweest, maar in Rethymno wel, al is dat alweer zo'n 15 jaar geleden. Toen was het er best druk (in juli-augustus).

Rethymnon is een grotere stad dan Pigadia, dus zal het in Pigadia zeker rustiger zijn. Daar is altijd wel een plekje op een terras te vinden.

(Naar Kreta vertrekken per week meer chartervliegtuigen (dus toeristen) dan naar Karpathos.)

• herbie

Parga en Kreta zijn veel meer toeristisch dan Karpathos !

• byrd

Denk het wel want Karpathos is gezellig, persoonlijk en de sfeer Grieks. Er zijn veel mogelijkeheden voor trips. Wat betreft de 30 + categorie heb je de beste trefkans in juli/augustus.

• herbie

Ja, dat klopt, want in het voor en najaar komen de bejaarden zoals ik !

• sander

Allemaal bedankt voor jullie reacties. We zijn er nog niet helemaal uit, maar ik denk wel dat we naar Pigadia gaan. Nog wat aanvullend info svp:

Hoe zit het met de grootte van het plaatsje? Loop je er in 10 minuten doorheen, of kan je eerst leuk wat rond slenteren door sfeervolle straatjes voordat je ergens aan een terrasje aanschuift. Hoe lang is de boulevard? We zijn bijv. ook een keer in Bali in Sanur geweest. Op zich was dit schitterend, maar daar zaten we soms helemaal alleen op een terras. Ik vind het heerlijk om ergens rustig te zitten, maar wil zo nu en dan ook wel wat drukte opzoeken.

Groeten, Sander

• byrd

De boulevard is een kleine kilometer lang met een aaneenschakeling van bars en restaurants. Parallel daaraan loopt even landinwaarts een verkeersvrij winkelstraatje dat ongeveer even lang is. Daarachter is een straat met een gemengd karakter van hotels, restaurants, winkels, woningen en bedrijfjes. Hiertussen lopen een paar dwarsverbindeingen waar winkels, restaurants e.d. zijn gevestigd. De noordzijde van het plaatsje gaat over in een strand en strandweg van 1 tot 2 km. Daar liggen vooral hotels, maar er zijn ook nog horecagelegenheden. Gespreid liggen ook wat culturele voorzieningen zoals een museum Het is een levendig geheel. Je kunt dus lekker slenteren, drinken, shoppen en eten in een compact gebiedje, maar het is van een andere orde als de kern van Retminon. De kracht van Karpathos zit in de persooonlijke band. Iedere bezoeker van het eiland heeft wel zijn eigen favoriete Griek. Wat je niet zult vinden of maar heel beperkt zijn disco's. Pigadia is niet een jongerenplaatsje.