Ferry Karpathos/Kreta

• Lipo

Voorlopige stand van zaken:

ANEK vaart op dinsdag en vrijdag met de F/B Milena van Piraeus via Santorini, Anafi, en Kassos naar Pigadia (en vandaar naar Diafani, Chalki en Rodos) en op donderdag en zondag terug via dezelfde route. Kreta wordt dus niet aangedaan. Er zou nog een tweede veerdienst bijkomen met eveneens 2 vertrekdagen vanuit Piraeus, mogelijk wel via Kreta, maar daarover wordt pas aan het eind van deze maand beslist door het Griekse Ministerie van Scheepvaart.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

• byrd

Het is opmerkelijk dat er nu geen zekerheid is over de verbinding Karpathos-Kreta. Zo lang ik in Karpathos kom is - en dat is langer dan ik me wil herinneren - is dat een standaardverbinding.

• Arthur

En zolang ik op Kreta kom dat is dus al heeeeel lang vaart er altijd een ferry van Agios Nikolaos (mijn stek dus maar dan wel Plaka) via Sitia naar Karpathos, hieronder komt hij/zij aan

• Arthur

Waarom laat die webm geen foto's toe, heb je iets leuks krijg je een k…. kruisje.

Zal hem op de Kreta pagina zetten onder Karpathos.

grz Arthur

• herbie

Je kan hier geen foto's plaatsen Arthur !

• Arthur

Wat een flauwekul, foto's fleuren juist leuke items op, dus van gif heb ik op het Kreta prikbord gezet onder Karpathos , daar kijken ze niet zo nauw.

• Ingrid

www.openseas.gr

voor alle bootverbindingen in Griekenland.

• byrd

Mijn zbb heeft gemeld dat er pas eind april duidelijkheid is over de veerbootverbinding Karpathos - Heraklion (vv). Dat bevestigt dus de zbb van Lipo. Kijken welke zbb het eerste zbb vaarschama weet te vermelden.

• Lipo

Nuttige site, net als

http://www.gtp.gr/

overigens, maar Karpathos/Kreta v.v. komt nog niet voor. Wachten tot eind april denk ik.

• lipo

Laatste info:

De F/B Ierapetra (van Lane Lines) zal als alles meezit het traject Piraeus/Milos/Santorini/Iraklion/Sitia/Kasos/Pigadia/Diafani/Halki/Rodos gaan varen (zoals Lane Lines dat al jaren deed met de Ierapetra en de V. Kornaros), maar de frequentie, 1 of 2 maal per week, en de juiste data staan nog niet vast.

Wordt vervolgd. . . . .