overtocht Karphatos - Kreta

• Wilco

Wie kan mij meer vertellen over de bootverbindingen van Karpathos naar Kreta?

-waar kunnen we een plaats reserveren?

-moet je reserveren?

-hoe duur is zo'n overtocht?

-vaart de boot ook naar Chania? of alleen naar Heraklion?

-hoe lang duurt zo'n overtocht?

We hebben nl een reis geboekt : 1 week Karpathos - 1 week Kreta (Chania).

Alleen over de verbinding tussen deze twee eilanden konden ze op het reisburo weinig vertellen. (ze zeggen dat het wel goed komt). Ik wil alleen zekerheid hebben dat er dagelijks een bootverbinding is. (21 Aug.)

Graag reactie

alvast bedankt

• jjohn

Hoi,

Je kunt eens hier kijken.

http://paleologos.forth-crs.gr/english/npgres.exe?PM=BO

Daar zou je het moeten kunnen vinden.

Groet,

John ;-)

• Ingrid

Volgens: http://greekacom.forth-crs.gr/english/npgres.exe?PM=BO#RoutesTable zijn er geen overtochten op 21 augustus vanaf Karpathos naar Kreta (Sitia of Heraklion)

• wilco

Ik denk zelf dat de tijden gewoon nog niet bekend zijn….Het zou vervelend zijn als ik op die datum niet in Chania aankom.

• jjohn

Ik denk overigens dat je zover vooruit nog niet kunt kijken op de reserveringssite.

Hij kijkt vlgs mij maar een week vooruit.

Je zal er een mailtje aan moeten wagen denk ik.

Groet,

John ;-)

• jjohn

Je kunt natuurlijk ook vliegen.

• byrd

Even googlen leverde mij het volgende op. Ik heb geen directe info over een ferry tussen Karpathos en Kreta gevonden. Mogelijk dat een van de eerdere reageerders wel iets gevonden hebben. Dat ga ik nu niet checken.

Ik weet wel dat sinds kort Anek-lines voor de veerbootverbiningen zorgt naar Karpathos. Ze gebruiken daarvoor een schuinhangende badkuip uit1980 die midden jaren negentig is gerenoveerd en gemaakt is in Japan. De naam van de boot is Prevelis. Geschiedenis is verder onbekend. Op de site van marine traffic heb ik geprobeerd om de boot te spotten. De boot blijkt thans niet onderweg te zijn of in een haven te liggen. Ra ra - lijkt me wel een vraag voor Ingrid - waar is de Prevelis ? Op een andere site las ik dat de Prevelis bij het aanmeren in Pigadia op de wal is geknald. Ik weet niet of er een verband is maar boot en besturing geven mij in ieder geval geen vertrouwen. Vliegen is inderdaad een optie als je voor veiligheid en zekerheid kiest.

PS. Als je naar Griekenland gaat kies je ook voor avontuur. Dat pleit dus zeer voor de Prevelis.

• jjohn

Hij ligt in Piraeus.

http://www.marinetraffic.com/ais/shipdetails.aspx?MMSI=239297000

Groet,

John ;-)

• Arthur

Bij wie heb je die reis geboekt?? Wilco de tijden zijn nog niet bekend, ik heb vorige week gebeld naar de maatschappij en ze weten nog niks. Wij vliegen op Heraklion en dan met de ferry heen en weer maar dan zelf geregelt. Dit is wel Griekenland vergeet dat niet, de ferry vaart normaal Heraklion, Agios Nikolaos, Sitia, eilandje Kasos en dan Karpathos en verder naar Chalki en Rhodos. Als je alleen passagier bent heb je altijd plaats dat is mijn ervaring en zeker als het door je reisbureau geregelt is, ik denk wel dat de kosten voor de overtocht voor jou zijn.

kalo taxidi

Arthur

• Arthur

Geregelt met een D