auto huren

• yolande

waar kan ik het beste een auto huren en wat gaat dat ongeveer kosten voor 2 weken?

Alvast bedankt!!

• Lipo

Zie antwoord ander forum.

• Lipo

Behalve de daar genoemde verhuurbedrijven zitten er in Pigadia overigens nog een aantal. Het kan de moeite lonen om na aankomst een taxi naar het centrum te nemen en bij de diverse verhuurders naar de prijs te informeren. Zelf huur ik al jaren bij Circle Lease.

• InVo

MotoCarpathos (www.motocarpathos.gr) verhuurt sinds augustus 2008 ook auto's. 14 nieuwe auto's in diverse klassen had hij vorig jaar op het eiland rijden. Als ik heb onthouden, komen er voor komend seizoen nog enkele auto's bij.

De autoverhuur staat nog niet op z'n website, maar je kan Thanassis natuurlijk atlijd een mailtje (in het Engels) sturen en vragen naar prijzen voor de periode dat je een auto wilt huren.

(Vorige zomer had ik een auto gelijk bij boeking in NL gereserveerd. Deze kostte mij toen ca. 400 euro voor 2 weken in augustus en stond klaar bij het vliegveld.)

• herbie

Dan heb je wel erg veel betaald maar waarschijnlijk is het in het hoogseizoen een stuk duurder.

• liponix

Hoogseizoen of niet, het is een behoorlijk stevige prijs.

• yolande

of het was een flinke auto?

Ben nog steeds aan het zoeken en stuur af en toe een mailtje hier en daar.

• InVo

400 euro voor 15 dagen in augustus is niet echt duur. Is ong. 26 euro per dag.

Besteld was een B-catergorie, maar kreeg een C-catergorie.

(ter vergelijking: een auto gaan huren op Karpathos kostte mij in 2006 voor 3 dagen 150 euro (ook B-categorie).)

Voor komende zomer heb ik een auto geboekt via www.economyrentals.com en betaal voor 16 dagen 450 euro (B-categorie.), inclusief 2e chauffeur (die er niet is, maar waarvoor bij veel autoverhuurbedrijven apart moet worden bijbetaald.) Afgeleverd op vliegveld Athene door Hertz.

Helaas ben ik vanwege schoolgaande kinderen en mijn werk in het (hoger) onderwijs gebonden aan de (veelal duurdere) vakantieperioden.

Als ik gepensioneerd zou zijn of zonder kinderen, zou ik ook in de goedkopere perioden mijn vakantie(s) plannen.

• InVo

Even gekeken:

In augustus voor 2 weken vanaf 368 euro, excl. 2 euro reserveringskosten.

(ik heb al paar keer eerder via deze site auto's gehuurd en nooit problemen gehad.)

De auto's op Karpathos komen via Sofia's car rental in Arkassa.

• Mary

In december €75 per week voor een c categorie auto .

*D