Arkassa

• herbie

Je maakt het wel ingewikkeld John !

• jjohn

Ik niet. Dat gebeurd op de digitale snelweg. Ik stuur het goed weg maar het komt verkeerd aan????

• herbie

Misschien rij je te hard ???

• InVo

ligt aan de instellingen van deze site.

je hier ook geen afbeeldingen plaatsen.

• pim

Speciaal voor Gonnie: Zo'n wandeling van Arkassa naar Pigadia via Menetes doen we samen, waarbij ik een gammele enkel had en een opvouwbare wandelstok meehad voor al te lastige stukjes. We zijn geen 4 daagse wandelaars, ca 55 jaar jong, maar lopen heel veel en een potje tennis zijn we ook niet vies van, conditie genoeg dus. Als we om 11 uur starten in Arkassa, 3 kwartier pauzeren bij de lunch, zijn we weer om 18.00 uur terug in Pigadia. Er gaan 2 halve liters water p.p. mee en halverwege gaat er in Menetes natuurlijk wel een halve liter Mythos naar binnen, in zo'n leuke kleine taverna, ergens in iemands achtertuintje. We lopen altijd, ook op Samos, op het heetst van de dag. Grieken denken, die zijn gek, maar wij hebben daar geen moeite mee. Wel de zon van je hoofd houden met een petje o.i.d. Een bronnetje onderweg is natuurlijk altijd welkom als extra verfrissing, maar die zijn schaars op karpathos. Als ik dit zit te schrijven, wil ik eigenlijk gelijk al weer en zie alles weer voor me, maar ja, september pas; snik.

• Gonnie

Nou kijk zo is het wel duidelijk dat het niet zo maar een rondje om is en je best wat conditie moet hebben. Ik heb het stuk meerdere malen per auto gedaan. Mijn conditie(slechte knie) laat zo'n stuk wandelen niet toe. En ik ben er altijd in het hoogseizoen, dan is zo lang wandelen een stuk minder aangenaam.

• rfa

Slecht nieuws voor jou voor het geval je rust zoekt.

Wij komen als gezin met 2 kinderen van 11 en 9 ook naar Eleni in Arkassa vanaf 16 juli.

Wij zijn de populaire kindvriendelijke garantieaccomodaties zat (want alleen maar Nederlanders) en willen dit jaar wat anders.

Toch maar omboeken, Lizaki?

• herbie

Hebben jouw kinderen ADHD dan ??

• lizaki

Helaas Rfa, we hebben al geboekt.

Zijn je kinderen zo vervelend dan?

Nou, ik heb er geen last van hoor!

Ga toch de hele dag weg.

En 's middags even zwemmen in het zwembad. Daar mag je toch niet duiken?

Dis trek ik lekker mijn baantjes.

En…..ik ben kinderen gewend, heb jaren lesgegeven aan de vreselijkste exemplaren.

• Paul

Toch een keertje stoppen in Arkassa en niet doorrijden naar Pigadia Ingrid. Arkassa heeft een leuk strand. De westkust is net wat minder commercieel dan de oostkust. De zee is ruiger en er liggen een aantal heel leuke plaatsjes zoals Finiki en Lefkos. Wat mij aansprak waren de taverna's die spontaan langs de weg liggen, vaak met een mooi uitzicht op de zee. Voor wandelaars is het ook een zeer aantrekkelijke plaats. Ik vind de westkust een heel goed aternatief voor de oostkust. Alles op Karpathos is eigenlijk dicht bijelkaar. Het gaat er dus niet om waar je precies bent maar om persoonlijke accenten..