Arkassa

• lizaki

Wij hebben voor juli app. Heleni in Arkassa geboekt.

We reizen al 38 jaar elk jaar naar Griekenland maar het is de eerste keer voor ons naar Karpathos.

Ik heb een paar vragen:

Wie weet iets meer over Arkassa?

Wie kent dit appartement?

Hoe ver is het van Pigadia?

Alvast bedankt voor de info!

• Gonnie

Arkassa is een klein dorp aan de westkust. Er is een hoofdstraatje met wat restaurantjes ,strand,paar winkeltjes en verder niets. De huizen zijn over het algemeen mooi en in frisse pastelkleuren geschilderd. Om in Pigadia te komen moet je de berg over, door Menetes met zijn smalle doorgang ,langs de begraafplaats en dan weer de berg af. Het is een ruime en rustige weg verder. Ik heb het dan wel over het rijden met een auto, lopend is te ver en met de fiets is ook een hele opgave! Over de appartementen kan ik je niets vertellen.

• InVo

Lizaki,

Vakantiereiswijzer geef info over acco Heleentje.

http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/beoordeling/52649/heleni/

maar heb je vast al gelezen.

Arkassa ben ik altijd zo doorheen gereden. Was er meestal al weer uit voordat ik er erg in had.

Jullie hebben een auto, toch? Dan ben je met een 15-20 minuten in Pigadia.

• jjohn

Op bijgaande link krijg je een plattegrond van Karpathos te zien.

Links zie je Arkassa en rechts Pigadia (Karpathos). Je kunt zo mooi de afstanden zien.

Als je rechtsboven op “kaart” klikt krijg je de wegen te zien. Je kunt ook in- en uitzoomen voor meer details of overzicht.

Ongeveer 1000 meter boven Arkassa ligt het havenplaatsje Finiki. Bij de rechtse Taverne met je rug naar de haven hebben ze de beste pasta van het eiland!

Ik weet niet meer hoe die taverne heet maar de eigenaresse is ongeveer 155cm hoog. :-) Hij zit rechts van taverne Dolphins.

Groet,

John ;-)

http://maps.google.com/maps?ie=UTF8&hl=nl&t=h&source=embed&ll=35.483318,27.15683&spn=0.14705,0.307617&z=12

• jjohn

http://maps.google.com/maps?ie=UTF8&hl=nl&t=h&source=embed&ll=35.483318,27.15683&spn=0.14705,0.307617&z=12

Sorry, de link werd niet goed afgebeeld waardoor je de verkeerde kaart krijgt.

Bovenstaande moet beter werken. (Er mag nl. geen spatie zitten tussen 27. en 15683)

• jjohn

Sorry, er gaat iets fout bij het plaatsen????

Je moet zelf maar de spatie verwijderen tussen 35.483318,27. en 15683.

(Dit moet 35.483318,27.15683 zijn)

Dan krijg je de goede kaart.

Groet,

John ;-)

• pim

“lopend is te ver” schrijf je Gonnie, maar voor de fervente wandelaars wil ik de tip geven: ga met de taxi naar Arkassa en loop terug naar Pigadia (of andersom natuurlijk), via Menetes. Vooral het stuk Arkassa-Menetes met zijn prachtige vergezichten is erg mooi.

• lizaki

Heel fijn, al die info!

Hartelijk bedankt!

• InVo

Lizaki kennende, zal ze de wandeling niet maken.

• Gonnie

Schrijf er dan ook nog even bij hoe lang je er over doet en hoeveel water je mee neemt! En in het hoogseizoen of juist niet? Met fervent wandelaar bedoel je een goed geoefende wandelaar, 4 daagse deelnemers en /of bergbeklimmers!?