Karpathos??

• Piet

Beste pb'ers,

Wij, gezin met 2 jongens 14 en 19 waarvan wellicht alleen de jongste meegaat zijn op zoek voor de zomervakantie. Wij zijn nog nooit op Karpathos geweest en willen graag informatie inwinnen over dit eiland.

Wij houden van: strand, lekker uit eten, terrasje, winkeltjes en willen graag weten wat de beste lokatie op karpathos zal kunnen zijn.

Wat voor strand (zand, kiezel)maakt niet zo veel uit.

Niet te druk gelegen, maar ook niet te ver weg van de drukte. Niet all-inclusief, Dus daar waar in de buurt gekozen kan worden uit diverse restaurantjes, drinkgelegenheden.

Wat voor toeristen komen er op Karpathos?

Groeten,

Piet

• jjohn

Hoi Piet,

Pigadia zal jullie best bevallen.

Je hebt er zeer goede Tavernes, diverse terrasjes en er zijn genoeg winkeltjes. Naast het dorp ligt een uitgestrekt strand.

Er zijn diverse soorten accommodaties zowel zeer rustig als enigszins levendig gelegen.

bv Karpathos Village en Astron liggen rustig, vlakbij het strand en maximaal 25 wandelminuten van het centrum.

De toeristen zijn nogal divers. In de zomervakantie zul je veel gezinnen aantreffen.

Nationaliteiten zijn vooral Engels, Nederlands en Scandinavisch. In de zomervakantie komen ook veel Grieken terug naar hun eiland voor een vakantie.

Groet,

John ;-)

• Ingrid

Ik ben (gelukkig) nog nooit Engelsen tegenkomen op Karpathos. Wel Italianen, Scandinaviërs, Oostenrijkers en Nederlanders.

en in Augustus de “frisbees”. Naar Amerika geëmigreerde Grieken, die voor vakantie ‘huiswaarts’ keren. Misschien ben je met hen in de war, Jjohn. Ze zijn soms nogal nadrukkelijk aanwezig, doen alsof ze Griek zijn (in hart en nieren, wel natuurlijk), maar spreken meestal geen woord Grieks.

• herbie

Wat jij vraagt Piet , dan is Karpathos het perfecte eiland voor jullie Alles wat je omschrijft en wat je zoekt is daar aanwezig ! Succes !

• jjohn

Sorry.

• herbie

Sorry voor wat ??????

• Anneke

na mijn vakantie vorig jaar op Zakynthos, klinkt het als mzuiek in min oren dat er geen Engelsen zouden zijn op Karpathos.

• jjohn

Sorry, maar ze zijn (of waren) er wel degelijk maar ik heb er nog nooit last van gehad.

Je komt er in ieder geval niet van die stomdronken Engelsen tegen, zoals op sommige andere bestemmingen, als je daar bang voor was.

De Engelsen kwamen overigens met Thomson maar die biedt Karpathos volgens mij niet eens meer aan.

Vorig jaar zaten er wel Finnen welke erg lastig (dronken) konden zijn maar dit jaar vliegen ze niet meer vanuit Finland op Karpathos.

Wellicht dat de hoteleigenaren hiervoor zorgen want die hebben er natuurlijk net zoveel last van als wij.

Ik weet niet hoe het in het hoogseizoen is maar in september, wat overigens een erg drukke maand is met volle vluchten, maak je eigenlijk nooit iets mee.

Het is er gewoon relaxed.

Groet,

John ;-)

• jjohn

Sorry dat ik Engelsen ontmoet heb.

Wel hele nette overigens.

Het grote nieuwe hotel schijnt ook voor een deel op de Engelse markt aangeboden te worden.

Groet,

John ;-)

• Gonnie

Ik ben-door mijn werk-wel zo'n hoogseizoenganger,maar kan me in al die jaren dat ik op Karpathos kom niets vervelends van dat soort dingen herinneren. Tenzij op blote voeten de Sirtaki dansen voor de deur van Acropolis te gek voor woorden is…………