Karpathos of Samos

• René

Voor het eerst in mei deze kant van Griekenland eens bekijken voor één weekje.

Wie kan mij helpen; of voor en tegen benoemen voor de keuze tussen Karpathos of Samos?

Ben benieuwd, bedankt vast!

René

• jjohn

Hallo René,

Karpathos en Samos zijn moeilijk te vergelijken.

Samos is veel toeristischer maar heeft een paar historische bezienswaardigheden van betekenis.

Karpathos is ruiger en je hebt er veel meer prachtige plekjes zoals stranden en weggetjes waar je alleen van kunt genieten.

De Grieken op Karpathos zijn erg prettig in omgang en nooit opdringerig en gemiddeld kun je op Karpathos beter eten.

Op Samos heb je meerdere plaatsen met veel inwoners, op Karpathos is alleen Pigadia wat groter zonder te druk te zijn.

Toch zou ik proberen naar beide eilanden te gaan want ze zijn beide op hun manier erg prettig.

Groet,

John ;-)

• InVo

alleen beetje moeizaam om dat in 1 vakantie van 2 weken te doen. ze liggen niet bepaald dicht bij elkaar

• jjohn

Volgend jaar weer een jaar! :-)

• Gonnie

Tja kijk, als je op het Karpathos prikbord mensen jouw keuze voorlegt is er maar een antwoord!!!!!!!Karpathos natuurlijk!!! En je schrijft dat het om een weekje gaat…nou neem dan de gok en ga naar Karpathos! Kun je daarna nog besluiten om nog eens te gaan of toch Samos te ontdekken. Voor een week zou ik het mezelf maar niet zo moeilijk maken!!

• pim

Gonnie,

Snap je nou waarom ik in het voorjaar altijd naar Samos ga en in het najaar naar Karpathos. Ik kan niet kiezen en voel me op beide eilanden “thuis”. Ik geef toe dat het een luxe oplossing is voor een luxe probleem, maar we kunnen ze geen van beide missen. (jonge jonge pim, is het zo erg?) Ja, zo erg is dat !

• Anneke

Dus Pim, als ik het goed begrijp maak ik als Samos-fan een goede keus om volgend jaar naar Karpothos te gaan?

niet dat ik twijfel aan mijn keus, de foto's die ik gezien heb van Karpathos hebben mij allang over de streep getrokken.

• pim

Een hele goede keus Anneke. Maar ik ben benieuwd naar jouw vergelijking van de twee als je er geweest bent (ik bedoel op vakantie dan).

• Anneke

het gaat nog even duren, maar zo rond september zal ik laten weten hoe Karpathos mij bevallen is.

• Anneke

inmiddels ben ik wezen boeken en ga ik dus echt naar Karpathos!