Zou Karpathos iets voor mij zijn?

• Lena

We kunnen in oktober nog een weekje weg, op Karpathos zijn wij nog nooit geweest. Als ik jullie nu vertel waar wij van houden, vertellen jullie dan of wij Karpathos moeten overwegen?

Wij houden van

Rust, natuur, heel lekker eten, cultuur, Griekse plaatsjes/ steden, boekwinkels, ouzo, strandjes zonder parasollen, frisse onderkomens, helder zeewater en zonnige oktobers.

En stel dat K. iets voor ons is, wáár dan?

Vast erg bedankt,

Lena

• Gonnie

Tja Lena, wat zal ik daarop zeggen. rust en natuur volop aanwezig, zeker in oktober. Heel lekker eten, zeker wel maar in oktober kan er ook al wat dicht zijn. Cultuur, een beetje vooral in Olympos, verder niet zo veel. Leuke en mooie griekse plaatsjes zijn er een paar van,steden kan je die niet noemen. Boekwinkels zijn er niet echt, er zijn een paar winkels die kranten en tijdschriften verkopen. Strandjes zonder parasollen zijn er wel, maar dan moet je er naar toe met de auto of per scooter. Frisse onderkomens zijn er zat, ligt er aan wat je zoekt, appartement ,hotel? Helder zeewater is er nog volop en zonnig in oktober, dan moet je even zoeken in deze site. Maar bovenal zou ik zeggen…probeer het eens een keer, voor een weekje zal Karpathos je bevallen, dat weet ik zeker!!

• erwin

Je zal zeker rust vinden in october want dan is bijna alles gesloten en denk erom dat het zeker in de avond behoorlijk koud kan zijn. Ik prefereer september !

• Lena

Dank jullie hartelijk voor de tips en ideeën. Zeker dus een eiland om te overwegen.We moeten helaas nog even wachten met een bezoek. Niet vanwege het eiland, maar vanwege de -voor ons- onhandige vluchtdag.

• jjohn

Hoi Lena,

Op Karpathos vind je rust en bedrijvigheid (Pigadia), ruige natuur welke je wandelend of per jeep kunt verkennen, je kunt er heerlijk eten, veel cultuur heb je er niet of je moet Olympus en de vele kerkjes genoeg vinden, Griekse havenplaatsjes en bergdorpen welke in oktober grotendeels zullen “slapen”, vlgs mij één boekwinkel in Pigadia, Ouzo genoeg, strandjes zonder parasollen genoeg ook waar ze normaal wel staan omdat ze in oktober weggehaald worden, frisse onderkomens maar de meeste zullen in oktober sluiten, de zee is overal helder en de zon zal regelmatig schijnen maar er is zeker ook kans op enige regen of bewolking van betekenis.

Veel gaat er in oktober dicht en je hebt natuurlijk nooit garantie op zon.

Bovendien zal je weinig reisorganisatie's vinden welke je er heen kunnen brengen omdat het seizoen ten einde loopt.

Normaal kun je in oktober en later alleen naar Rhodos of Kreta welke op de zelfde hoogte als Karpathos liggen. Vergeleken met die eilanden voldoet Karpathos waarschijnlijk het meest aan je wensen op dat culturele na.

Groet,

John ;-)

• InVo

Ze gaat naar Creta a.s.vrijdag

• sanne

Wij gaan deze week naar Karpathos en zijn erg benieuwd.

Overigens , jjohn, het was geen probleem om een reisorganisatie te vinden om ons er heen te brengen, we konden nog uit verschillende kiezen.

• jjohn

Veel plezier Sanne!

Ik heb begrepen dat het op Karpathos nu heerlijk weer is.

Alles zal er ook lekker schoon en fris zijn want wij hadden in onze laatste week, ruime anderhalve week terug, een paar forse regenbuien. Dit komt echter zeer zelden voor dus waarschijnlijk hou jij dat heerlijke zomerse weer.

Het klopt dat je nu nog kan boeken via reisorganisatie's want het vliegseizoen loopt tot einde 3e week oktober. Dan gaat de laatste vlucht terug van de normale charters.

Daarna moet je zelf vluchten zoeken om er te komen en gaat er volgens mij niets meer rechtstreeks.

Eigenlijk wel jammer als je bedenkt dat het er heel lang erg lekker weer kan blijven plus dat er best wel het één en ander aan taverne's open blijft.

Wellicht als ooit de Golf-Course er komt bij Amoopi, kunnen we ook tijdens de herfst en wintermaanden naar Karpathos. Het blijft daar lekker lente-achtig!

Groet,

John ;-)