Prikbord openen gaat traag?!?

• jjohn

Ik heb met dit prikbord regelmatig het probleem dat het nogal traag is.

Soms moet ik echt 10-talle seconden geduld hebben voordat de pagina volledig geopend is. Gaat de beginpagina goed dan opend het gekozen onderwerp weer langzaam.

Ligt dit aan mijn verbinding of hebben meer mensen hier last van?

Groet,

John ;-)

• Ingrid

ligt aan jou, John, ;)

wat mij de laatste tijd opviel is dat als ik dit prikbord open dat er het beeld even ‘knippert’.

Iemand anders dit euvel ook?

ligt overigens niet aan m'n pc, die aan vervanging toe is, want op m'n werk doet het hetzelfde.

• herbie

Volgens mij hebben jullie teveel gezopen !! hihi.

• Ingrid

ik drink altijd veel (water), herbert, dat spoelt lekker door.

• byrd

Naast de goede optie van Herbie zou je computer ook wel eens geinfecteerd kunnnen zijn met spyware. Aan dit prikbord hangt de nodige spyware die de snelheid van je computer negatief beinvloedt. Om dit te voorkomen moet je een goed anti-virus programma op je computer hebben zitten.

• jjohn

Ik scan regelmatig op virussen en spyware.

Ik heb soms wel eens het idee dat @Home of Ziggo zoals die club nu heet te weinig capaciteit op zijn lijnen heeft. Bijvoorbeeld op dit moment reageerd hier alles weer zoals het hoord maar inmiddels is het 22.00h.

Maar weer eens gaan informeren bij hun klantenservice maar daar wordt je normaal niet wijzer van want die lijken standaard te zeggen dat het aan mij ligt.

Ik hoopte dat meer mensen dit probleem kenden want dan lag het misschien aan deze site.

Groet,

John ;-)

• byrd

Deze site is zeker niet de snelste. Het is heel goed mogelijk dat er niet alleen spyware aan de orde is maar ook capaciteit. Het speelt in ieder geval niet pas maar al jaren.

• herbie

Vraagje van een digibeet : ligt de snelheid nu aan de site of aan je computer ?? volgens mij het laatste ! ( zie bericht van byrd)

• byrd

Van invloed op de snelheid van ontvangst zijn: je provider, je abonnenment (al dan niet breedband bijvoorbeeld), de capaciteit van je computer (werkgeheugen bijvoorbeeld) en de info die je download (teletekst is snel, een site met veel foto's is langzaam). Daarbij wordt je snelheid negatief beinvloed als je computer is belast met allerlei spyware. De capaciteit van je computer en je abonnement zijn tegenwoordig de belangrijkste variabelen.

• jjohn

Er is inmiddels een bestandje CSRSS.EXE van mijn computer verwijdert.(Door AdAware in quarantaine gezet)

Het systeem is nu ineens sneller. Maar niet te vroeg juichen want in het verleden moest ik dit bestandje terugzetten omdat de computer anders melde dat hij dit miste. Dit keer vraagt hij er niet om, erg vreemd.

Groet,

John ;-)