Tips voor de poezen of eigenlijk voor mij ;-)

• diana

Hoi allemaal,

Nog weer een vraagje, ik heb best vaak gelezen dat er erg veel poezen op Karpathos zijn, nu wil ik niet die 8 dagen alleen maar met poezen bezig zijn :-).

Ik ben een echte poezengek, heb er zelf drie, zitten en liggen altijd op me, in Nederland ga ik ook 1 x in de twee weken naar het asiel de poezen aaien omdat ze het zo fijn vinden, een beetje gek ben ik dus wel :-).

Wat kan ik verwachten en wat kan ik het beste niet doen??

Bedankt weer.

Groet Diana

• tho

je kan verwachten dat als je aan het eten bent op een terrasje dat er hordes katten/poezen om je enkels heendraaien…doe ze vooral NIET aaien,en geef ze vooral GEEN eten!!!

• jjohn

Op Karpathos zijn ze langzaam wat bewuster bezig met hun katten.

Enkele hotels hebben er één of meer geadopteerd waar dan goed voor gezorgd wordt.

Er is een dierenarts die soms met de katten bezig is, als er geld is, en er zijn wat mensen die ze voeren op een vaste plaats, bv. bij de haven.

De katten zien er inmiddels beter uit en zijn er in minder grote getalen als bv. op Chios of andere eilanden. Op Chios zagen we bijna uitsluitend zieke katten die in grote getalen de terrassen bevolkten.

Doordat de toeristen de “arme beestjes” voeren en de populatie tijdens het seizoen hierdoor uitbreid is het natuurlijk vechten tegen de bierkaai. De Grieken gaan anders met dieren om als wij gewend zijn en houden het katten bestand vaak door uitroeiing op orde!!

Dus……aanraken mag maar beslist niet voeren!!!!!

Groet,

John ;-)

• Janny

Diana als je bij zoeken poezen of katten intikt en alle data dan krijg je heel veel wetenswaardigheden.

Fijne Koninginnedag allemaal. Ze komen vandaag in mijn woonplaats “Franeker”. Een gekkenboel in de stad maar wel gezellig.

• byrd

Door willekeurig katten te voeren maak je het er niet beter op voor hen. Sterilisering zou een zegen zijn voor het kattenbestand op de eilanden. Dan kan je aaien en voedsel geven zonder die nare bijgedachte van wat gebeurt er met ze in de winter.

• herbie

Helemaal met je eens Byrd !

• herbie

Groetjes aan de koningin van Herbie ! Ik ga vanavond bij haar eten ! Waarschijnlijk spruitjes !

• jjohn

Op het andere Karpathos prikbord staat ergens hoe je geld kunt doneren aan de plaatselijke dierenarts waarmee de katten op het eiland geholpen worden.

Op die manier kun je ook goed voor de poezen zorgen.

Groet,

John ;-)

• diana

Duidelijk allemaal, bedankt voor de tips.

Ik ga zeker geld doneren dat had ik al op het andere forum gezien John, heb gelezen over de twee mensen die veel doen voor de dieren op Karpathos, weet even de namen niet.

Niet voeren dus, wel aaien :-)

Zal best moeilijk zijn als ze mager zijn en schooien, ik moet maar even de andere kant op kijken. Ik ben zo zwak he, ik weet het van mezelf.

Maar als ik het goed begrijp van jullie maak je het daarmee alleen maar erger voor die beesten, dit hou ik in mijn achterhoofd.

groet, het schiet trouwens al lekker op voor ons :-)

• jjohn

Het zal wel meevallen Diana. De katten zien er over het algemeen gewoon goed uit. De echt magere zijn meestal ziek.

En ze komen inderdaad wel bij je zitten op de taverne maar niet met tientalle.

Vaak is het een territorium van een moeder met haar zoontjes en dochters en dat is meestal nog leuk ook. Wij kunnen er in ieder geval best van genieten maar wij zijn dan ook kattenliefhebbers zoals jij.

Groet,

John ;-)