landenproject

• Herbie

Ingrid niet !

• Ingrid

ik had honger.

en eigenlijk moet ik er ook niet op reageren, want het is een standaard reactie van je.

• jjohn

Ik bedoel dus BOOTJES.

• Jsnny

Hallo Gonnie,

De kinderen een Griekse vlag laten maken. Binvoorbeeld kleuren of knippen en plakken. Als de vlaggen gemaakt zijn dan als 3-hoekjes uitknippen. Een touwtje door de klas spannen en daar al de verschillende Griekse vlaggetjes ophangen…

• Janny

Jsnny = Janny

binvoorbeeld = bijvoorbeeld

• Gonnie

Bedankt voor je tip! Gelukkig heb ik me vorig jaar een griekse vlag aangeschaft, dus heb ik in ieder geval een goed voorbeeld!

• Janny

Niets te danken Gonnie. Je lijkt mij een lieve juf die begaan is met haar kleutertjes.

Met vlaggetjes maken is het maar net wat kunnen je kleuters. De één zal wat handiger of creatiever zijn dan de ander.

Je kunt het ook voortekenen en vast driehoekje (model vlaggetje) uitknippen. De één zal het gaan inkleuren of beplakken met blauw en wit papier, voor de geduldigen is het leuk om het met papierpropjes te beplakken.

Ik denk dat het een bijzonder Griekse slinger wordt.

Ook nog een idee is om een grote plaat van Griekenland, met een Grieks sfeertje, op te hangen en dan de kinderen om de beurt in een (beetje) grieks tenue voor de plaat op de foto te zetten.

Succes met je Griekse dag.

• jjohn

Je kunt ook de Griekse Olympische Spelen naspelen maar dan in de vorm van spelletjes.

“Hoelahoep” schijnt bijvoorbeeld ooit bij de oude Grieken begonnen te zijn om de heupen soepel te houden. Zo zijn er waarschijnlijk nog wel meer spelletjes te vinden.

Groet,

John ;-)

• Ingrid

maar Jjohn, je weet toch dat we nagenoeg alles aan de (Oude) Grieken te danken hebben?