landenproject

• Gonnie

Binnenkort starten wij op school met een landenthema. Iedereen heeft daarvoor een eigen land uitgekozen. Uiteraard koos ik voor Griekenland!! Nu ben ik aan 't bedenken wat ik met die kleuters zoal zou kunnen doen! Natuurlijk heb ik al het nodige op mijn lijstje staan,bijv. dansen,tzatziki maken,griekse vlag,eilanden, etc. Maar het leuk me nu eens leuk om die vraag aan jullie voor te leggen en te kijken wie mij op nog meer ideeen brengt. Dus lieve prikborders….wie helpt er mee om Griekenland tot leven te brengen in mijn kleuterklas?

• Herbie

ouzo drinken ??? ( jong geleerd,oud gedaan )

• Ingrid

Herb, laat die alcohol nu eens achterwege! Goed voorbeeld doet goed volgen, en alcohol nuttigen in het aangezicht van 25 kleuters is geen goed voorbeeld.

Gonnie, wat dacht je van een (simpele) Griekse dans?

Misschien wil een Griekse vereniging bij jou uit de buurt (als die er is) helpen hierbij.

• byrd

Een optreden van de Herb lijkt me wel wat.

• Herbie

Was een flauw grapje Ingrid !

• Herbie

Op de meeting Paul !

• byrd

Ha ha, daar houd ik je aan.

• Herbie

Voor een exclusief optreden moeten jullie wel betalen natuurlijk. maar je krijgt een speciale “Karpathoskorting” !

• Ingrid

Inderdaad, Herbert, dat was een flauw grapje van je.

• byrd

Wat dacht je van eilanden op de computer ontdekken met Google. Poppenkast met mytische figuren lijkt me ook wel wat. Iets sportiefs in de sfeer van de olympische speken mag niet ontbreken. Een Gieks kinderliedje gaat er natuurlijk ook altijd in. Tot slot mag het niet te braaf zijn want dat is Griekenland ook niet.