Hallo,
Wat moet je zeker gezien hebben als de voor de eerste keer in Karpathos komt? We zullen 2 weken in Pigadia verblijven en we zullen ook zeker een auto en/of scooter huren.Waar rijden we dan naar toe?
Alvast bedankt voor de antwoorden
Hoi Mieke,
De verschillende stranden zoals bv Ahata, Apella en kyre Panagia zijn heel erg de moeite waard.
Een groot deel van Karpathos heeft nog geen verharde wegen en is dus niet geschikt voor scooter of gewone auto.
Met een quad of jeep de bergen in rijden of kriskras over het eiland is geweldig. Je kunt tijden rijden zonder iemand tegen te komen en je hebt prachtige uitzichten.
Groet,
John ;-)
Maar over die verharde wegen kun je prima alle mooie dorpjes bezoeken. Ga vooral naar Messochori en bekijk de prachtige tuinen, Piles, Spoa,Menetes, Finiki,Aperi,Arkassa,als je de auto ong. een week hebt kun je vrijwel alle dorpjes een keer bezoeken. Kijk even op de site van Henk v.d. Laak. dan zie je wat je allemaal te wachten staat.! Veel plezier!
De oostelijke kustweg van Pigadia naar Olympos/Diafani heb ik altijd super gevonden vanwege de prachtige uitzichten. Vanaf Spoa is de weg vrijwel niet meer verhard en er zijn geen vangrails. Zo zijn er wel meer opwindende wegen in Karpathos. Het is dus aan te raden om een geschikte wagen te kiezen wil je het maximale uit je vakantie te halen. Verder zijn er leuke boottrips met bbq (zie bericht John) en vele mogelijkheden om te wandelen.'s Avonds is het lekker om langs de boulevard van Pigadia te flaneren. Ieder vult dat op zijn eigen manier in zodat het moeilijk is om te zeggen dat je iets moet doen.
Kan wel hoor met een scooter,heb vorig jaar mensen meegemaakt die dat deden. Maar dan niet over die onverharde wegen natuurlijk. En hoe lang je er over doet ligt natuurlijk ook aan jezelf je kan op een dag 3 of 4 dorpen bezoeken, je kan ook een dagje strand eraan vastplakken. Ligt er maar net aan hoe jullie vakantie tempo is!! Dus alles in een week of rustig aan in 14 dagen, jullie keus!
Er zullen vast al heeeeeeeel veeeeeeeeel goede tips gegeven zijn maar ik geef de mijne ook nog even.
Ik was vorig jaar voor het eerst op Karpathos en verbleef ook 2 weken in Pigadia (Pigadia Bay) en heb het enorm naar mijn zin gehad.
We zijn in Olympos geweest (met de blauwe boot), mn vriendin heeft de stedentocht gedaan (ik was toen ziek) we hebben midgetgolf gespeeld (een tip!!) gewandeld, uit eten geweest, en ook vooral op het strand gelegen.
Ja, ik was er ook om 2 weken rust te hebben…..
er zijn echt veeeeeeeel meer leuke bezichtigingen op Karpathos die ik helaas gemist heb….maar zeker nog eens ga bewonderen, helaas, wordt het niet dit jaar…..
maarre, veel plezier op het eiland!!! :~D
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?