Saria en Kassos

• Marja

Hallo allemaal,

Dit jaar gaan wij voor het eerst naar Karpathos. Uiteraard hebben wij er al veel over gelezen maar nu is onze vraag: Is er iemand die ons iets kan vertellen over de eilandjes Saria en Kassos? Zijn die de moeite waard voor een dagtochtje?

Groetjes Henk en Marja

• jjohn

vlgs Mij kun je er iets over vinden op karpathos.nl.

In ieder geval hebben ze het op het daar aanwezige forum wel eens over gehad.

Groet,

John ;-)

• Ingrid

Saria gaat, volgens mij, een dagexcursie naartoe. Wel stevige en goede wandelschoenen aan, want er zijn alleen maar geitenpaadjes. Als ik het goed heb ga je er met de boot naartoe.

Kassos kan je op eigen gelegenheid doen met een bootje vanaf Foiniki (lees verhaal van Aad in “Gaat er een vent naar Karpathos”) of met het vliegtuig (vlucht van ca. 15 minuten)

• Herbie

Als je het verhaaltje van Aad leest over de overtocht naar Kassos dan denk ik dat je er nooit naar toe gaat !!

• Ingrid

Jawel, maarmet het vliegtuig.

(Zou ik doen namelijk, maar ik houd niet van bootjes/boten)

• tho

joran zijn vriend heeft een boot!!

en daar vaart ie mee door arubaanse zeeen.

wel een end van karpathos af maar toch:-)

• Ingrid

flauw Tho.

• Gonnie

En ik ken mensen die zich wel gewaagd hebben aan de dag- en overtocht! Nou die verhalen zal ik hier maar niet beschrijven, maar ik ga niet!!!

• tho

dank je voor de tip ingrid Ingrid schreef:

>

> flauw Tho.

• byrd

Saria is een droog eiland. Het is er ruig. Het landschap ziet er onaangetast uit. Het heeft daardoor iets tijdloos. In de zomer lijkt er de lucht te trillen van de warmte. Er woont een enkele herder en er worden bijen gehouden door imkers die op Karpathos wonen. Vanuit zowel Pigadia als Diafani worden dagtochtjes met de boot georganiseerd. Bij beide trips wordt aangemeerd in een baai die omsloten is door hoge rotsformaties. Hoog ligt daarop een kapelletje dat je kunt bereiken via een kloof. Er zijn ook ruines te bezichtigen uit de tijd dat Karpathos werd belaagd door zeerovers. Bij de trip vanuit Diafani is een picknick inbegrepen waarbij de vis ter plekke wordt gevangen. De picknick vindt plaats op het strandje van de baai. Het is er lekker zwemmen. Daarnaast kun je - bij de trip vanuit Diafani - je laten afzetten op de zuidpunt van Saria en dan lopen naar de baai. Dit moet je wel doen met iemand die de weg kent, maar die is wel te vinden in Diafani. Zowel de boottrip als de wandeling zijn adembenemend mooi.