Griekse winkel

• lipo

Afgelopen vrijdag in Aken naar de winkel van Ilias Fotiadis geweest om mijn voorraad Naoussa Boutari en Ouzo Plomariou op peil te brengen.

Mocht je ooit in de buurt van Aken zijn:

Ilias Fotiadis

Schönebergstrasse 29

52068 Aachen

de grootste sortering Griekse produkten, kijk maar op hun site www.elfo-ac.deMeteen een weekendje Aken aan vast geplakt en stomtoevallig een van de aardigste Griekse restaurantjes gevonden waar het eten authentiek, zeer smakelijk en voor onze begrippen zeer goedkoop was.

• Ingrid

adressen. Lipo….

• Gonnie

Op zaterdag heb je in Antwerpen de zgn. vreemdelingenmarkt, ofwel een markt waar je levensmiddelen uit alle windstreken kan kopen. Er zijn enkele kraampjes met griekse waren, heel veel wijn ook. Ik zal nog even nader informeren, hoe en waar. Mijn zus woont doordeweeks in Antwerpen, die weet het wel.

• Herbie

Lipo heeft z'n voorraadje wijn weer aangevuld ! kan ie er weer een tijdje tegen !

• jjohn

In Roosendaal zit een handelaar in Griekse produkten.

Hij levert aan veel Griekse restaurants e.d. door heel Nederland.

Ik heb er wel eens Mythos gekocht, lekkerrrrrrrr!

Zie zijn website: http://www.tsantos.nl/

Groet,

John ;-)

• Gonnie

hi Lipo, volgende bijeenkomst bij jou dan maar ?!!!!!

• Herbie

Goed idee Gonnie, maken we meteen z'n voorraad op !

• lipo

Die Ilias Fotiadis heeft niet alleen drank (wel belangrijk overigens) maar ook vele soorten olijfolie, o.a. de beste Kretensische soorten, olijven, kazen, vleeswaren, conserven, horecabenodigdheden, noem maar op, en dat tegen abnormaal aantrekkelijke prijzen. Om een voorbeeld te noemen: die Kretenzer in de Amsterdamsestraatweg in Utrecht (ik weet zo gauw niet meer hoe die heet, maar ik ben er slechts 1 keer geweest) durft voor een fles Naoussa Boutari 11 euri te vragen. Bij Fotiadis kost zo'n fles 3,48 euri. Reden genoeg om je kofferbak vol te laden totdat de veren van de auto het zowat begeven. Ik ben overigens zonder ontwricht chassis weer thuis gekomen. En wat de volgende smoelenboek meeting betreft. . . . dan moet je wel opschieten, want ik ben 1 van mijn beste afnemers, dus de voorraad slinkt als een jeugdige tierelier.

• lipo

Wat dat Griekse restaurantje betreft: dat zit op de kruising van de Alexanderstrasse en de Peterstrasse. Het heet Alexander en de eigenaar komt uit Alexandropolis. Een grote donkere gulle vriendelijke en goedlachse Griek, die samen met z'n vrouw in de keuken staat. Klein (8 tafeltjes) maar beregezellig restaurantje met dat typische Griekse TL licht, dus romantisch ho maar. Wij hadden 4 ouzo's, een liter Retsina, 2 choriatiki salades, een vol bord gyros, souvlaki, lamskoteletjes, keftedes en patates, koffie na, voor 34 euri voor 2 personen. Moet je hier eens om komen.

• Ingrid

jongens en meiden, ik merk dat jullie uitermate goed in staat zijn een meeting te organiseren zonder mijn bemoeienis

laat mij datum en tijd maar weten, en ik zal er zijn (als het in m'n volle agenda past)