Astron??

• diana

Hallo allemaal,

Ik zit hier gewoon al ruim een uur jullie berichtjes te lezen, echt leuk moet vaak lachen.

Jullie weten zoveel over Karphatos, willen jullie mij vertellen, wij gaan eind mei een week naar appartementen Astron, wat wij echt moeten zien, waar we echt een kere moeten eten en waar het gezellig is om een borrel te drinken??

Hoor het graag, bedankt vast.

Groet Diana

• herbie

hallo Diana, Astron is een mooi complex met een lekker zwembad en 10 minuten lopen naar het strand. Naar Pigadia is ietsje verder ongeveer 25 minuten.

Tips geven is moeilijk want smaken verschillen, laat het eiland gewoon over je heen komen en dan zie je vanzelf wat je mooi en leuk vind. De bewoners zijn erg vriendelijk. Onderweg van Astron naar het stadje zie je na ongeveer 10 a 15 minuten lopen links het restaurant Creta Karpathos,, ga daar zeker eten want het is goed , goedkoop en lekker en de eigenaar Dimitri is zo gek als een deur en dat is lachen ! Veel plezier !

• Paul

Karpathos is eigenlijk niet een eiland van dingen die je moet zien. Qua architectuuur, landschap, historie, muziek en keuken zijn er veel eilanden die hetzelfde of meer te bieden hebben. Karpathos is een eiland dat je moet ondergaan als een avontuur. De kracht van Karpathos is dat het van alles wat heeft. Het is een eiland dat zijn tradities koestert zonder bekrompen te zijn. Het is ook een verzameling dorpjes, ieder met zijn eigen historie, maar waar overal de toerist nog als een persoon wordt gezien. Karpathos kent veel plekken waar je rust kunt vinden en Griekse gastvrijheid. Muziek en dans gebeuren op de meest onverwachte momenten. De landschappen zijn ruig en geuren naar kruiden. Karpathos is weg van de stress, de vervuiling en de ratrace. Het is heerlijk om ergens te zijn waar mensen echt in jou als persoon zijn geinteresseerd. Waar je jaren weg kunt blijven maar bij terugkomst meteen weer wordt opgenomen. Ikzelf heb al die aantrekkelijkheden het beste gebundeld gezien in Diafani/Olympos.

• Ingrid

Ik heb er niets meer aan toe te voegen.

Laat Karpathos je overkomen!

Smaken verschillen. Herbie noemt Crete-Karpathos, Ik noem Pelagos. (Richting centrum Pigadia, aan de landzijde. Elke avond live-muziek (tussen 21.00 en 00.00 uur) met Chronis (de eigenaar) op gitaar en Flourios op Bouzouki.)

Veel plezier en pas op dat je niet geïnfecteerd raakt met het Karpathos-virus.

• Hans

Kwestie van smaak, ik zou nog geen dag in Diafani willen zitten ! Dodelijk saai !

• jjohn

Zoals Herbie al zei, Crete Karpathos mag je zeker niet overslaan. Ook Mezzoiu in de bocht aan de haven is aan te raden, maffe eigenaar, heerlijk eten. Maar er zijn nog veel meer goede tavernes. Gewoon alles een keer proberen. :-)

Ga ook een keer iets drinken bij Kafeneon vlak bij de (kapotte) fontein. Hele aardige gasten en een mooi uitzicht vanuit comfortabele stoelen.

Groet,

John ;-)

• Frederika

Hoi Ingrid,

Ik vroeg mij af hoe ver het lopen is van Sound of the Sea naar jouw favoriete Pelagos.

Vooral de aanwezige live muziek in dit restaurant spreekt ons bijzonder aan.

En zijn er verder nog meer tavernes/bars in Pigadia te vinden, waar we van live muziek kunnen genieten?

Alvast bedankt!

• Ingrid

eens even kijken… vanaf het huis van een vriend van mij, die ongeveer halverwege de ‘heuvel’ naar SotS woont, is het ongeveer 20 minuten naar Zephyros Village, dus ik denk dat het een stief half uurtje is (incl. de ‘klim’). Ik weet niet of er nog andere looproutes van SotS richting de haven gaan, want dan is het ietsiepietsie korter.

JJohn!!!!! weet jij het? Pelagos kom je langs als je naar Crete-Karpathos gaat om te eten

• Diana

hallo daar,

bedankt voor jullie reacties, lekker spontaan volkje hier!!

ik krijg er steeds meer zin in als ik alles lees, ik ga alles noteren en kijken of ik het kan vinden, ik hou wel van lekker lachen en gezelligheid, als ik het zo lees ga ik dat wel vinden.

lekker als ik lees laat het over je heen komen, dat ben ik ook echt van plan, ben alleen bang als ik alles zo lees van jullie dat ik daarna ook een Karphatos verslaafde ben hahaha.

nog een vraagje, ik hoor van sommige mensen dat het nog best fris is eind mei, is dit zo weten jullie dat??

groet diana

• jjohn

Dat is inderdaad een 25 á 30 minuten lopen. Maar het kan natuurlijk ook met de taxi voor zo'n 4 euro. Ik vind zo'n loopje nooit zo'n probleem maar ik kan me voorstellen dat de weg terug behoorlijk tegen kan vallen als je het net erg gezellig hebt gehad. Ben je bijna thuis moet je die heuvel nog over. De kortste weg is volgens mij gewoon via de hoofdweg dwars door Pigadia. Ik huur altijd een quad want wij gaan regelmatig aan de andere kant van Pigadia eten en drinken. Kan ik in ieder geval niet omvallen.

Groet,

John ;-)