autohuur

• Hellboy

Moet je als je een auto wilt huren een creditcard hebben.Want dat word ons door het reisbureau verteld, en wat zijn ongeveer de kosten van een auto?

groetjes

• Ingrid

Ik heb bij boeking een auto gereserveerd en er werd mij inderdaad gevraagd of ik een creditcard heb. Was overigens voor de eerste keer dat ik dit meemaakte.

• Gonnie

Vorig jaar werd me gevraagd om een creditcard, anders kon ik inderdaad geen auto huren. Ze hebben alleen het nummer overgenomen bij het verhuurbedrijf, verder niets.Het jaar daarvoor huurde ik voor het eerst een auto en toen hoefde dat allemaal niet! Snap jij het ,snap ik het! Zal nog even proberen op te zoeken wat ik betaald heb, ik had de auto vorig jaar een week.

• jjohn

Een auto kost vanaf ongeveer € 175,- per week voor een kleine auto met airco.

Ik heb de laatste keren de gewoonte om de auto vanuit Nederland via het reisburo te regelen zodat hij klaar staat op het vliegveld of bij het hotel en volledig verzekerd is. Vaak ben je dan zelfs voordeliger uit als huren ter plaatse.

Groet,

John ;-)

• Ingrid

Ik heb een auto B-categorie (Opel Corsa of gelijkwaardig) besteld voor 2weken voor 420 euro. Ophalen en inleveren op vliegveld.

Vorig jaar heb ik ongeveer hetzelfde betaald, maar ik kreeg toen een auto die 2 catergoriën hoger lag voor hetzelfde geld.

• Anna-Marie

Wij huren altijd voor 2 weken een auto. Dit doen wij direct bij de boeking van het appartement. Voor 2 weken zijn wij dit jaar euro 296,- kwijt en dan hebben we een cat, B1 incl. airco.

Je moet inderdaad een creditcard hebben, dit is alleen voor het nummer voor als er wat gebeurd of dat de auto afgeleverd wordt met minder brandstof dan dat je hem gekregen hebt. De auto komt altijd van Alamo/International en zijn erg “jonge” auto's, dus met weinig kilometers op de teller.

Groetjes, Anna-Marie

• Ingrid

Dan huur jij zeker in het voor- of naseizoen?

Ik zit gebonden aan augustus (heel erg hoogseizoen, dus) en betaal dus voor die B1-catergorie echt 420 euro (ook via National/Alamo)

• mary

Moet altijd erg lachen om: “Er staan weinig kilometers op de teller”

Ik die er om bekend staat veel km te rijden red in 14 dagen nog geen 1000 km.

Dan vragen ze al of ik elke dag 3 x het eiland heb rondgereden.

Ik huur al zo lang ik er kom een auto en de eerste jaren terplaatse en soms via de organisatie en de prijzen lopen niet zo uiteen. Je kan wel eens voordeliger uit zijn als het niet druk op het eiland is , om terplaatse te huren. Maar wat is makkelijker papier invullen op de luchthaven en rijden maar. En terug op je gemak richting luchthaven.

• annamarie

Nee, wij gaan 27 juni voor 2 weken weer naar Karpathos Village.

Anna-Marie

• herbie

Dan heb je veel te veel betaald Ingrid ! Ik huur altijd ter plekke een auto en weet inmiddels de adresjes wel waar je lekker kan onderhandelen en betaal nooit teveel en betaal ook altijd contant. Maar misschien is het dit jaar anders want de prijzen van bijna alles liggen hoger dan voorafgaande jaren.