blue bay

• anna

Allereerst voor iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar. In 2005 zaten wij in hotel Blue Bay in Pigadia,het was er toen vreselijk gezellig en eigenlijk wil ik graag nog eens terug maar ooit las ik dat er nu veel Russen en Noren komen die flink aan de drank gaan. (niks mis mee,ik ben er ook niet vies van maar ken mijn grens) Is iemand van de lezers hier de laatste 2 jaar geweest? dan hoop ik dat je me iets meer kunt vertellen over Blue Bay en ik ben ook erg benieuwd of Nikos er nog is. Alvast heel erg bedankt!!

• Ingrid

er staan wat recente recensies op Zoover.nl

http://www.zoover.nl/griekenland/karpathos/pigadia_karpathos_stad/blue_bay/hotel

Ik ben nog geen enkele Rus op het eiland tegengekomen. Noren, Zweden, Denen en Finnen wel. En die kunnen inderdaad aardig innemen. Grieken ook overigens, maar zonder echt vervelend te worden.

Zelf ben ik nooit in dit hotel geweest. Ik geef de voorkeur aan een appartement.

• Rob Born

Hallo Anna,

Wij zijn in juni 2007 in hotel Blue Bay geweest voor 15 dagen.

We hebben er een fantastische tijd beleefd.

Nikos is er en de barman Spiros.

Er waren inderdaad enige stellen uit het oostblok!

De meerderheid was Nederlands en het was er erg gezellig!!

Nu reeds wederom geboekt voor juni 2008 en wel voor 15 dagen.

met vriendelijke groet,

R.J. Born

• jjohn

Afgelopen jaar zijn er Finnen geweest op Karpathos. Dit zijn notoire drinkers en hebben zo hier en daar soms voor wat overlast gezorgd. (bv Bij Sound of the Sea)

Ik heb begrepen dat er dit jaar geen Finse maatschappijen meer op Karpathos komen. Het was dus eenmalig. Russen heb ik niet gezien. Noren wel, maar die leken me wel aardig.

Groet,

John ;-)

• Ingrid

Scandinaviërs (Noren en Zweden) staan niet bepaald bekend om hun openhartigheid en vriendelijkheid. Een “goedemorgen” aan hen wordt bijv. niet eens beantwoord!

Finnen zijn ook niet de vriendelijkheid zelve. In 2006 maakten wij de excursie naar Apella. Deze was zonder Nederlandse gids (wisten we). We waren de enige 3 Nederlanders in een bus vol Finnen. De Finse reisleider, die dus wist 3 nietFinnen aan boord te hebben, nam de moeite niet om e.e.a. in het Engels uit te leggen en toen ik hem dat vroeg, was het antwoord dat ik zonder ‘reisleiding’ aan de excursie deelnam, dus het zelf maar moest uitzoeken. Ik heb dit na afloop nog wel gemeld aan Corinne.

• mary

Finnen praten niet eens met elkaar en kijken elkaar niet eens aan.

Noren zijn veel opener maar kunnen innemen………

Ik heb begrepen dat er dit jaar wel russen gaan komen. Is mij medegedeeld maar daar waren sommigen niet zo blij mee.

Afwachten maar. Zal dan wel 1e en laatste jaar zijn.

• Jeffrey

Het probleem met de Russen in Griekenland is bekend en wordt volgens mij steeds groter. Afgelopen voorjaar ben ik met mijn vriendin naar Petra te Lesbos geweest. Daar hebben wij de eerste Russen gesignaleerd. Ze zijn te herkennen aan hun geschreeuw, zuipgedrag en hooghartigheid. De Grieken zelf zijn er niet blij mee, maar ook de toeristen die al jaren op het eiland komen hebben er moeite mee. De Russen die nu naar Griekenland komen zijn vooral mensen met geld, crimineel geld. Ik hoop niet dat deze Russen Griekenland komen verpesten net zoals ze nu in Turkije doen. Wij Nederlanders kunnen van ons laten horen, maar in de meeste gevallen houden wij ons fatsoenlijk en netjes, iets wat de Russen dus niet doen.

• herbie

Helemaal mee eens Jeffrey !!!

• anna

Iedereen bedankt voor de reacties en ik durf er nog wel een keer heen te gaaan na het lezen van jullie berichten.