Hotel Amoopi Bay

• Jannie

Hallo deze zomer willen wij de vakantie doorbrengen op Karpathos. Hotel Amoopi Bay lijkt ons erg leuk. Is er iemand die hier al eens is geweest?

• Gonnie

Niet in het hotel, maar wel in Amoopi! Het is een klein badplaatsje, volop in ontwikkeling. Zo zijn er best al een aantal restaurantjes en barretjes. Als je van rustig houdt zal dit een prima verblijfplaats zijn. Het strand is overdag wel heel erg druk. Wil je wat meer vertier dan moet je toch naar Pigadia, ong. op 15 min. per auto.

• jjohn

Ik heb geen ervaring met Amoopi Bay, wel met Amoopi. Mooie stranden welke heel langzaam in zee aflopen waardoor heel geschikt voor kinderen. Het meeste is vrij recentelijk gebouwd. Je moet vaak behoorlijk de heuvel op om bij een hotel te komen. (150 meter van het strand kan een behoorlijke klim betekenen.)

Er is geen doorgaand verkeer waardoor het er redelijk rustig is. Amoopi ligt op ongeveer 15 minuten rijden (taxi of auto) van de haven van Pigadia. Da's ongeveer dezelfde tijd welke je nodig hebt om van de meeste hotels in Pigadia naar de haven te lopen. Persoonlijk vind ik het prettiger om in Pigadia te zitten omdat je er alles bij de hand hebt. Pigadia heeft ook een mooi langgerekt strand waar diverse hotels aan liggen.

Groet,

John ;-)

• herbie

Amoopi rustig ???????????? hoe lang is het geleden dat je daar bent geweest John ?? In het hoogseizoen lijkt het Scheveningen wel !!

• jjohn

Het strand is druk, de plaats niet. De mensen op het strand komen voor een groot gedeelte uit Pigadia. Overigens, die keren dat ik er was in de septembermaanden viel het wel mee met de drukte. Nauwelijks drukker als het strand bij Pigadia.

Groet,

John ;-)

• Ingrid

Moet je er niet in augustus zijn. Dan kan je strandbed incl. parasol wel vergeten als je om 11 uur 's morgens aan komt lopen. Is mij in Pigadia nooit overkomen.

• herbie

Klopt Ingrid, geef mij maar een klein rustig strandje langs de kust ergens ! dat massale hoeft van mij niet !