Helaas

• Lipo

Helaas zijn we sinds gisteren weer terug van 2 weken K. Schitterend weer gehad, eerste weekend een beetje veel wind, maar doorlopend zon, ca. 25 graden, prima uit te houden dus. Veel bekenden gezien, o.a. (let op Herbie) Veronica, die nu jammergenoeg per 1 oktober weg is bij Klimateria in Volada, het is onbekend of ze daar of op een andere plek terugkomt. Ze woont voorlopig bij haar moeder in Pyles. Er werkt nu een ander meisje, een Russische die Anna heet maar die Veronica op geen stukken na kan doen vergeten. Voor de rest ten opzichte van afgelopen juni toch weer de nodige (?) veranderingen: bij Cafe Galileo, waar we altijd gingen internetten, staan nu geen computers meer, omdat volgens 1 of andere achterlijke regeling geen computers mogen staan in een ruimte waarin ook etenswaren worden geserveerd. Het onbegrijpelijke is echter dat bijvoorbeeld in Potpourri (waar je ook een snack kunt gebruiken) en in Traffic (idem) de computers gewoon mogen blijven staan. Ik heb me laten vertellen dat het te maken heeft met de vraag op welke burgemeester je dit jaar hebt gestemd. Verkeerde stem = strikte regelhandhaving. Juiste stem = je gaat je gang maar. Zo werkt dat blijkbaar. Maar, al bij al, ontzettend genoten. Gelukkig vielen de meteorologische omstandigheden mee toen we gisteren weer in NL aankwamen, zodat we dit weekend op ons gemak kunnen acclimatiseren. Maar het blijft afzien natuurlijk. Ta leme!!

• Gonnie

Welkom thuis Lipo! Voorlopig weer even geen Karpathos alhoewel…..nog 2 weken en dan zien we elkaar toch weer voor de meetibg! Even weer een griekse sfeer, maar dan op hollandse bodem. Zal ons wel weer lukken denk ik! Tot gauw!

• Ingrid

Jammer voor jou dat je er weer bent. ;) Fijn te horen dat het weer lekker is geweest op K.

De laatste foto's van jou en Lily zullen we natuurlijk kunnen zien tijdens de meeting, over 2 weken bij Aad.

• herbert

Jammer van Veronica, het is zo'n leuke vrolijke meid ! Hopelijk gaat Kostas van under the trees volgend jaar wat anders beginnen zodat ze daar weer kan gaan werken !

Dat van die burgemeester herken ik Lipo, Zoe ( die het sieradenwinkeltje Selini heeft) moest ook op een bepaalde partij of burgemeester stemmen anders zou ze weleens problemen kunnen krijgen met vergunningen en zo. Wat een corrupt zooitje is het daar zeg !. Ergens snap ik het niet want je stemt toch anoniem volgens mij, hoe kunnen ze dan controleren waar je op stemt ?

• Ingrid

Kleine gemeenschap, Herbert. Dan blijft er nooit iets lang geheim of anoniem.

• Lipo

De burgemeesterskandidaten beloven koeien met gouden horens als je te kennen geeft dat je op de 1 of de ander zult stemmen. Zo zijn er bijvoorbeeld weer tonnen asfalt gestort op de kleinste weggetjes, allemaal vanwege het stemgedrag.

Trouwens ook nog een dag naar Diafani geweest, lekker gedronken en gegeten bij Gabriella (voortreffelijke pasta's, home made chocolade- en appeltaart), geluierd aan het strand (niet de bus genomen naar Olymbos) en aan het eind van de middag weer terug. Woei wel een beetje, maar zo'n bootreisje langs de oostkust blijft een bijzondere ervaring. De rotsformaties, de diverse strandjes (er zijn er echt behoorlijk veel, maar sommige zijn niet over land bereikbaar), schitterend gewoon. Ik heb zo'n vermoeden dat we volgend jaar weer terug gaan. Dat zou wel de 15e keer worden, maar ja, tradities moeten er ook zijn. Ik vind overigens wel dat K zo stukje bij beetje z'n authenciteit verliest. Neemt niet weg dat we de eerdergenoemde traditie in ere houden. 6 liter ouzo mee teruggenomen, dus ik kom de winter wel door. Geia mas!!!

• herbert

Ik hoop wel dat je die ouzo mee naar de meeting neemt Lipo !!

• Lipo

We weten jammergenoeg nog niet of we kunnen komen. Lily moet op 20/10 normaliter tot 22:00 uur werken en als ze haar dienst niet kan ruilen zullen we helaas verstek moeten laten gaan. Loop deze week weten we meer hoop ik.

• herbert

Volgens mij kunnen we het dan beter afblazen want er komt bijna niemand zo te horen !

• Ingrid

He! jij komt, Mary komt, Aad komt, Gonnie komt, jjohn komt en last but not least: Ikke kom!