Pireaus - Karpathos.

• Silvia

Is het mogelijk om vanaf Pireaus over te varen naar Karpathos? Ik kan er niets over vinden. Zo ja, hoe lang duurt dan de reis?

Vriendelijke groeten, Silvia.

• Fleur

Hoi Slivia

Volgens mij kan dat niet rechtstreeks.

Eerst naar Kreta denk ik en daarna met de boot naar Karpathos.

Het ligt er een behoorlijk eind vandaan,dus reken maar op een lange reis.

Gr Fleur

• Liponix

Piraeus/Karpathos is best te doen. Google maar eens even naar lane lines.

Dan vind je de route, de stops en de tijdsduur.

• Silvia

Hartelijk bedankt voor de goede tip. Hier kan ik wel wat mee.

Groetjes, Silvia.

• dyan

Er gaat een boot rechtstreeks van Pireaus naar Karpathos en die doet er ongeveer 22 uur over.

gr Dyan

• Liponix

Rechtstreeks wil in dit geval zeggen: via Milos, Santorini, Agios Nikolaos, Sitia en Kassos. Wij hebben dat 2 jaar geleden gedaan en het is best een leuke ervaring.

Ik zou wel een hut nemen, want de hele nacht in een stoel valt toch eigenlijk niet mee.

• Silvia

Het is inderdaad een hele trip heb ik zo gezien. We twijfelen nog, een binnenlandse vlucht is ook mogelijk en scheelt naar verhouding niet eens zo enorm veel in prijs maar natuurlijk wel enorm wat tijd betreft.

Groetjes, Silvia.

• Liponix

Maar zo'n bootreis heeft wel iets speciaals. Vooral het aanmeren in de tussenliggende havens is een belevenis. Wat er allemaal niet af en op de boot gaat. Je vraagt je soms af hoe ze het voor elkaar krijgen.

• Paul

Een boot is mijns inziens de manier om je te verplaatsen in Griekenland. Het licht, in al zijn aspecten, de zonsonder- en opgang en de verscheidenheid aan eilandjes die aan je voorbij trekken zijn tijdloos. Bovendien even uit de ratrace stappen en niet op de tijd letten is buitengewoon rustgevend.

• Ron

In july meerde er een bleu-star ferry aan (zo'n hele grote) en liep al het verkeer op de weg er naar toe (en vice versa) vast. 1 agent is de hele rij afgelopen want iedereen moest een stukje achteruit.Zo heeft dat in totaal 20 minuten geduurd.(minimaal) vraag mij niet hoe zij het voor elkaar kregen maar het was echt kostelijk.