Ervaringen met Easycarrentals.com?

• Ingrid

Dimitris, Dimitrios, Dimitros. (Δημήτρης, Δημητρίος, Δημήτρος) Allemaal hetzelfde.

Als je het met iemand óver Dimitris hebt, dan zeg je Dimitri (als lijdend voorwerp). Is Dimitris onderwerp in de zin, dan zeg je Dimitris. Roep je Dimitris omdat je hem aan de overkant van de straat ziet lopen, dan roep je ‘Dimitri’.

vrouwelijke namen en zelfstandig naamworden in het Grieks eindigen op -η of -α

mannelijk namen en zelfstandig naamwoorden op -ης, -ος, -ας

Herb, hoezo maar aan mij vragen?

• herbert

nou, dat blijkt toch hieruit ??

• herbert

ja, die heb ik ook weleens meegenomen uit Samos. erg lekker na het eten !

• Ingrid

:):):)

• Gonnie

Al iets van je examen gehoord Ingrid? Als je geslaagd bent hebben we weer een goede reden voor een feestje!!!!!

• Mickey

Ja dat was het Ingrid, dank je! Ik heb 4 jaar geleden eens een beginnerscursusje gedaan. Ik had toen plannen om me in Griekenland te vestigen en een loungecafe te starten. De taalcursus was een van de eerste stappen, heel goed informeren en praten met potentiele “collega's” een tweede. Met de derde “een maand meedraaien in een bestaand restaurant” ben ik nooit begonnen. Het leek me als (toen) vrouw alleen van begin 40 toch wel een hele opgaaf… Na wat gebeurtenissen is het toen een huis in Zuid-Afrika geworden. Ook heel leuk en in ieder geval minder vermoeiend. Maar Griekenland blijft een beetje mijn 2e vaderland voor mijn gevoel. Heerlijk om er dus zo snel weer heen te gaan!

Groetjes, Mickey

• Ingrid

Gonnie, resultaten worden eind juli/begin augustus uit Thessaloniki verwacht. Ik hoop uiteraard dat ik het hoor voordat ik naar Karpathos ga.

• Henk

(toen)vrouw, nu geen vrouw niet meer?

• Mickey

Haha, kan ook maar daar is vast een ander prikbord voor!

toen vrouw alleen

nu nog steeds vrouw (met overtuiging), niet meer alleen

En als alleenstaande vrouw is het best lastig voet aan de grond te krijgen als horeca-uitbater in Griekenland,. heb ik begrepen…

Groetjes

Mickey

• herbert

Heb ik nu al die tijd gedacht dat je een man was Mickey !!