vastgebonden honden

• joke1

weet iemand iets over die vastgebonden honden net voorbij hotel blue bay?

ben net terug van karpathos maar kom nooit in dat gedeelte, nu hoorde ik van een vriendin die in blue bay heeft gezeten dat daar in de gloeiend hete zon drie honden aan de ketting staan die eigenlijk alleen van de toeristen eten en drinken kregen.

is daar iets aan te doen? misschien een idee voor wie nog moeten gaan, die beesten worden echt als beesten behandeld

• herbert

Ja, triest Joke, maar zo gaan Grieken nu eenmaal met dieren om ! schandalig !!

• Gonnie

Misschien weten Bob eb Monica hier iets van of over en ook wat er aan te doen. Zij doen iets met dierenbescherming op Karpathos heb ik ooit begrepen. Zij zullen vast nog wel reageren.

• herbert

Dat hebben Bob en Monica geprobeert Gonnie ( ik ken ze toevallig). maar dat is volgens mij niet gelukt. Ze zal vast nog wel reageren.

• Fleur

Gatverdamme,wat een verschrikkelijke mensen die Grieken,ik zou willen dat ik van die vakantie af kon komen,ik heb geen zin om vakantie te vieren tussen die dierenmishandelaars !

Verschrikkelijk die mensen.

Mensen die zo met dieren om gaan zijn geen mensen.

Dan kan Karpathos wel mooi zijn,maar dat volk daar deugt voor geen meter.

Rare gekke onmensen zijn het !

Fleur.

• herbert

Nu moet je geen onzin gaan vertolken Fleur, dit slaat echt nergens op !! Sommige Grieken in het algemeen gaan niet zo netjes met dieren om maar in Nederland gebeuren dit soort dingen ook ! In zuidelijke landen ( dus ook Spanje enz. ) denken ze nu eenmaal wat anders dan wij over dit soort dingen. Op Karpathos zijn de mensen juist erg relaxed en vriendelijk maar natuurlijk word ik ook boos om dat verhaal van Joke, dat is heel begrijpelijk !

• Ingrid

sommige Grieken behandelen dieren als beesten. Het is jammer en spijtig en verdrietig, maar helaas komt dat ook hier in Nederland voor!

Voor mij geen reden om niet naar Karpathos (of overig Griekenland te gaan).

Trouwens, de laatste jaren merk ik dat veel Grieken een hond als huisdier hebben en deze met liefde en respect behandelen.

• Paul

Afschuwelijk inderdaad. Jammer ook dat dit ook geldt voor een groot deel van de wereldbevolking. De emancipatie van het dier is een recent verschijnsel. Er is nog een lange weg te gaan: legbatterijen, dierconsumptie, dierenproeven etc.Ik bedoel je moet zaken wel in z'n (historisch )perspectief zien en niet te snel een heel volk stigmatiseren.

• Fleur

In Nederland is er ook veel dierenmishaneling Herbert,dat ben ik met je eens.

Maar hier in Nederland zijn istantie's waar je met je klacht heen kunt gaan.In Griekenland en en die andere landen is dit er niet en gaan ze ook maar door met hun praktijken.

Mensen die niet goed voor dieren zijn,vind ik niet aardig,al doen ze nog zo leuk tegen mensen,zoals die Grieken,Turken en Spanjaarden.

Die willen dik verdienen aan de toeristen,daarom zijn ze meestal vriendelijk.

Echte vriendelijke,leuke,aardige en goede mensen zijn goed voor dieren en dat zijn mijn vrienden !

Fleur.

• Bob en Monica

Natuurlijk kennen wij ook het probleem van vastgebonden honden zonder eten/drinken. Ons werd verteld dat de eigenaar ze dat 's ochtends geeft.

Het behandelen van dieren is inderdaad een O.A. GRIEKS probleem. (Trouwens, pas in de jaren 50 kregen wij een wet die kettinghonden verbood!). Ook Griekenland heeft de tijd nodig dat te veranderen.

Wij zien onze honden en katten als gezelschapsdieren. Voor de Grieken zijn het “nuttige” dieren, zeker de honden die als jachthond worden gebruikt.

Gelukkig zie je inderdaad steeds meer Grieken die een hond/kat thuis houden.

Ook Griekenland heeft al jaren een wet die de dieren beschermt. Alleen……?

Wat je kunt doen is, als je verwaarloosde/mishandelde dieren ziet , toch aangifte doen bij de politie. Zij moeten de klacht registreren en laat ze dat doen waar je bij bent.

Als je ziet dat een hond/kat een “oplawaaier” krijgt, gelijk op de persoon af reageren zonder kort lontje.

Wij hebben ook niet alle wijsheid in pacht, maar proberen toch wat aan dat probleem te doen. Je kunt ook via onze mail reageren.