vraagje over autohuur

• Mickey

Hoi allemaal,

het gaat nu opschieten, de 6e gaan we weg. JOEPIE!!

Na alle vorige goeie tips heb ik nog een vraagje.

We zitten in Appt. Akti, dat schijnt nog wel een stukje uit Pigadia te zijn.

Als we een klein autootje (kleine klasse, zo'n fiat Seicento) huren, kun je daar dan ook verder het eiland mee op? Niet naar het noorden, dat heb ik begrepen maar dat kan ook per boot, maar meer de zuidkant. Of heb je dan echt een 4x4 nodig?

En hebben jullie ervaring met de kosten? Is het handiger het hier te boeken of kan ik dat beter ter plaatse doen?

Bedankt alvast,

Mickey

• Ingrid

Mickey, de wegen op Karphatos zijn goed. Je kan de zuidelijke helft van eiland rondrijden op asfalt. Vanaf Spoa naar het noorden is onverhard. Niet handig met een Fiat Seicento. Verwacht geen 4baans snelwegen. Denk eerder aan een 1,5-2baans bergweg. Een beetje motorvermogen is wel aan te bevelen. Vorig jaar had ik een Opeltje Corsa (B-categorie was dat) en dat ging prima.

kosten: vorig jaar was ik ca. 150 euro voor 3 dagen (in augustus) kwijt en heb nu bij boeking een auto (B-categorie) besteld voor 2 weken voor 400 euro.

• Mickey

Hoi Ingrid,

dank je. Ik zag een seicento voor 150 euro voor 6 dagen (economycarrentals), misschien iets te licht qua motor, dat check ik nog even. Ik ken de “doorsnee” griekse wegen wel, maar omdat ik veel over 4x4 las was ik “bang” dat ik met een gewone auto niet ver kwam. En om 'm nu alleen te gebruiken als taxi tussen Pigadia en het appartement vind ik ook weer overdreven. We willen het noorden (dat leuke plaatsje wat jullie me hebben aangeraden, iets van Dafinia of zo) met de boot doen.

Dank je, nu mijn vriend weet dat we gaan, ga ik dat even met hem regelen (hij rijdt want ik drink de ouzo….)

Groetjes, Mickey

• Ingrid

Seicento of gelijkwaardig roepen ze altijd.

zal een iets zwaarder motor nemen. zeker vanaf Amoopi of Kyra Panagia terug richting hoofdweg is een redelijke klim. De corsa vorig jaar had er ook best nog wel beetje moeite mee. (en die was spiksplinternieuw!)

• Mickey

Dank je, zullen we doen!

Groetjes, Mickey

• herbert

Er zitten vlakbij Akti een paar verhuurbedrijven Mickey, gewoon een beetje onderhandelen en je hebt voor weinig een autootje. Ik huur ook altijd een kleine auto en dat gaat prima. Lopen naar het stadje is maar zo'n 25 minuten dus dat is te doen alleen de terugweg na de nodige ouzo is wat moeizamer !

• Mickey

Haha Herbert, ja daar gaat het me nu net om… ouzo, misschien wat wijn.. lekker eten… warm… en dan zo'n wandeling..? Misschien goed voor de spijsvertering, maar niet voor mijn relaxte vakantiegevoel. Mij leek 150 euro voor 6 dagen niet zo veel. Of raad je me aan ter plaatse te gaan shoppen?

Groetjes, Mickey

• herbert

Ik huur altijd ter plekke een auto dan kan je als het een “echte ”Hollander betaamt nog wat van de prijs afdingen haha. maar 150 euro voor 6 dagen is niet veel denk ik ! succes !

• Ingrid

echt niet veel!

• Gonnie

Als het dan toch niet te duur is ,huur hem dan vanuit Nederland, ze komen hem bij je appartement brengen en ook weer halen, makkelijk toch? En hier in Nederland begrijp ik tenminste alle mogelijke voorschriften of bepalingen.