hitte

• herbert

Voor het eerst in m'n leven ben ik blij dat ik in Nederland ben i.p.v. in Griekenland en dat vanwege de extreme hitte die daar is op het ogenblik. Kennissen van mij zijn weggevlucht omdat de temperatuur dik boven de 40 graden is en dat is niet te volharden. Er vallen zelfs doden nu. Dan maar liever in de regen hier. !

• Ingrid

door de regen vallen er ook doden, herbert. net nog op het RTL-nieuws

• tho

iedereen de zee in!!! verkoeling zat!!

ik denk dat als je gaat vluchten dat je het warmer krijgt…en dat je dan wel eens het loodje kan leggen.

heet heet…in de sahara..daar is het heet!!!

daar ga je van armoe fatamorgana's zien..daar heb je genoeg te klagen als het heet is en je kan geen kant op..

40 graden met een zee voor je is zeer relaxt!!

• Paul

Holland is helemaaal niet zo gek. Mijn vrouw komt uit Florida waar dit soort temperaturen normaal zijn. Veel mensen vragen of ze wel al die grauwheid van Nederland aankan. Ze houdt echter van de jaargetijden en is blij dat ze in de zomer niet continu in een airconditioned ruimte hoeft te zitten. Buiten is het daar niks in de zomer en wil je er niet zijn. Een vriendin van ons beschreef het als het leven in een spaceshuttle.Dat neemt niet weg dat meer blauwe lucht wel goed is voor het humeur.

• herbert

Dat is waar Ingrid, maar als je na een jaar hard werken op vakantie gaat en moet weggaan vanwege de extreem hoge temperatuur dan is dat geen pretje. Ik heb het zelf 1 x op Karpathos meegemaakt dat het boven de 40 graden was en dan ben je helemaal lamgeslagen en kan en doe je niets meer, zelfs slapen is een probleem. Dat is toch balen ???

• herbert

Ik ga niet op vakantie om de hele dag in de zee te liggen Tho !!

• tho

onder een parasol dan herbert…in zee,in het zwembad.maakt niet uit waar..gewoon lekker niks doen..nat handdoekje op je hoofd.je eigen niet druk maken!!

en als dat oude broze lichaam al die hitte niet kan verdragen,dan zoek je toch andere landen op waar je van te voren weet dat het er niet zo (heet) kan worden?..zweden of zo..noorwegen,finland

• Ingrid

vreselijk balen. het is 1 van de redenen waarom ik mij in de zomer niet in Athene of Thessaloniki waag. TE warm.

maar 40 graden op Karpathos is wel 40 graden in de schaduw. Het zeewater en het water in de zwembaden brengen met zulke temperaturen en zwetende lijven ook geen verkoeling meer. Dat water wordt ook steeds warmer.

Naar het schijnt wordt het dit weekend een 10 graden koeler. en dat is een lekker temperatuurtje. boven de 35 graden haak ook ik af.

• herbert

Wat ben je weer complimenteus Tho ! zo ken ik je weer !!

• Ingrid

en jij gaat naar …. IJsland, tho?

jeetje wat ben je weer complimenteus!