kalhmera

• liponix

Vanuit een zonovergoten, warm maar nogal winderig Karpathos: Van harte Kalhmera. Er is hier weer het nodige varanders, dar zie je meteen al als het vliegtuig het platform opdraait: 2 betonnen kolossen aan weerszijden van het oude stationsgebouwtje. Niet schrikken: dit zal Karpathos ongetwijfeld opstuwen in de vaart der volkeren. Nieuwe winkeltjes, nieuwe restaurantjes, en de weg naar Olymbos is nog niet klaar. Meer als we terug zijn. Groetjes.

• Aad

Moest dat nou weer? Wij verkleumen hier en jij zit daar lekker achter Lil aan. Bedankt.

P.S.Geniet ervan.

Groetjes Aad en Len

• Ingrid

Goedemiddag vanuit een somber, maar met een behaaglijke (en bovenal werkbare) temperatuur…

Was al bang dat e.e.a. veranderd zou zijn. Was vorig jaar ook al zo. Karpathos moderniseert in een (grieke) sneltreinvaart. Dat de weg naar O. nog niet klaar zou zijn, wisten we al volgens mij. Wordt 2028 (ongeveer) ;)

Enne… we willen nog wel weer wat lezen van je vóórdat je terugkomt naar de Lage Landen hoor!

groeten aan Lil (en aan mijn kleine vriendenkring op K)

• Paul

De twee zijvleugels zijn een onderdeel van een totale vernieuwing van de luchthaven. Voor het parkeren wordt ook nog een en ander veranderd. We hebben daar een tijdje geleden nog over gediscusieerd. Halleluja de vooruitgang he Herbie?

We hebben hier qua weer niet echt te klagen vind ik. Regen wordt afgewisseld met erg mooie momenten. Je hoeft ook weer niet constant zwetend aan het strand te liggen met half Nederland. Temparatuur is lekker.

• Paul

Nog even serieus. Is de tanker met wijn en ouzo van Herbie aangekomen? Hoe red je je zonder deze essentialia?

• joke1

even een reactie

wij zijn gisteren teruggekomen van een bloedheet karpathos

de wind was de laatste dagen erg hard en de temperatuur

verschrikkelijk hoog. in de schaduw was het 32 a 34 graden

best wel erg warm voor de tijd van het jaar

de mensen die er al een week waren hadden erg wisselvallig weer meegemaakt

nou wij hebben alleen maar goede dagen gehad

als je binnenkomt zie je idd dat er al EEN verdieping op de nieuwe luchthaven is gemaakt, dus zal dat nog wel 3 jaren duren, als je het tempo ziet van de laatste 5 jaar.

er wordt ontzettend veel gebouwd, tegenover de aldi komt een heel groot luxe appartementen complex en tussen sea side en limanaki komt ook een groot appartementen comples met 220 app. dat in 2010 klaar moet zijn.

ondanks dat ik op dit moment compleet kapot ben (warmte, eten, drinken etc.)

verlang ik nu alweer terug naar karpathos, dus misschien tussendoor nog een weekje? ik weet het niet, moet eerst komende week maar weer geld gaan verdienen