Vermaak

• Fleur

Hallo

Wij zijn een beetje laat met onze vakantie boeken dit jaar.

Nu zag ik dat er nog mogelijkheden waren om onze vakantie door te brengen op Karpathos.

Is dit eilandje leuk genoeg voor 15 dagen vermaak in Juli ?

Nog een vraag ivm ons budget.

Hoe duur of goedkoop ;) is het uit eten gemiddeld pp ?

En zijn er veel winkeltjes?

Groeten van Fleur

• Fleur

Laat maar zitten mensen,ik heb informatie gelezen op de vakantiereiswijzer.

Lijkt mij heel leuk,maar niet zo geschikt voor de kinderen ( oudere pubers)

Sorry.

Iedereen een prettige vakantie toegewenst.

Fleur :)

• Ingrid

Fleur, Karpathos heeft voldoend vermaak voor 2 weken. Zelfs na jaren achtereen naar Karpathos kom je nog tijd te kort.

Langs de haven en in de straten erachter vind je vele barretjes en restaurantjes en winkeltjes.

Verwacht geen kilometers souvenirshops zoals op Kreta of Rhodos, want die zijn niet in grote getalen. Kleinschaligheid boven alles.

Uit eten gaan is zo duur als je het zelf maakt. Voor z'n 3n was ik vorig jaar gemiddeld zo'n 30 euro kwijt (gedeeld voorgerecht, hoofdgerecht en wat drinken -fris/wijn/water). Soms wat meer als we mezes aten. We hebben ook wel eens voor 10 euro gegeten (gyropitta met salade en fris bij de gyropoleio)

• Fleur

Bedankt Ingrid voor de informatie.

Het lijkt mij een heel leuk eiland en weer eens iets anders.

Het massale zoals op Rhodos en Kreta hoeft voor mij en mijn man ook niet meer.

Ik ben nu toch weer aan het overwegen de gok te wagen voor twee weken ;)

Groeten van Fleur.

• herbert

Als je oudere pubers willen stappen in discotheken tot diep in de nacht dan is Karpathos niets voor jullie denk ik. Dan moet je naar de Costa del sol of Kreta of iets dergelijks. Karpathos is een relaxed eiland maar er is genoeg te zien en te doen. ( lees verhaal Ingrid) . Het ligt een beetje aan jezelf hoe je je wilt vermaken.

• Ingrid

Fleur, mijn kinderen zijn 11 en bijna 13 en vinden het een geweldig eiland. De dochter van Gonnie is 19 en gaat na 10 jaar ook nog steeds met veel enthousiasme naar Karpathos

• Gonnie

Hier is Gonnie even zelf! Ja het is waar wij gaan weer naar Karpathos en mijn dochter gaat er graag uit! Eerst ergens lekker eten, keus genoeg, daarna eeof twee cocktails op een gezellig terras en dan uit!! Er zijn zo ong. 6 a 7 discotheken, waarvan zij de een leuker vindt dan de ander, maar goed dat is persoonlijk. Een aantal discotheken heeft een eigen bus die door het stadje rijdt en waar je zo in kunt stappen. Kost niks! Brengt je ‘s nachts ook weer terug, dus dat is wel zo handig en redelijk veilig! ’t Is natuurlijk wel zo dat mijn dochter hier heel wat jongens en meisjes kent, dat maakt het makkelijker en leuker. Wanneer zouden jullie ev. gaan?

• herbert

Ik kom al 10 jaar op Karpathos Gonnie maar heb nog nooit 7 discotheken gezien.

( ik zit daar trouwens ook niet op te wachten).

• Gonnie

Ik heb het nog niet aan dochterlief kunnen vragen maar ik weet er zo uit mijn hoofd al 5!! Zitten er een paar flink buiten de stad , dus misschien dat je het daarom niet weet en vandaar ook die busjes!

• Paul

Herbie die zeven disco's kennen alleen de insiders. Ik weet niet of Fleur daar in geinteresseerd is. Misschien vindt ze boottripjes naar rustige strandjes wel leuker om dan ' s avonds lekker te loungen in een barretje in Pigadia of waar ze toevallig is geland. De volgende dag zie je dan wel weer. Het leuke van Karpathos is dat niet alles is geregeld en dat je veel zelf kunt regelen. Improviseren is een van de sterke punten van Karpathioten.