Zaterdag 19 mei, vanaf 16 uur

• Ingrid

Volgende week zaterdag dus ….

De eerste Karpathos smoelenboekmeeting.

Ik hoop dat de Weergoden mee willen werken, zodat we (vijftien man/vrouw in totaal) in de tuin van Gonnie kunnen zetelen met onze (zelfgemaakte) Griekse lekkernijen en dranken.

Is er ook iemand die wat zoetigs meebrengt (als bijv. nagerecht)

Tot nu hebben we alleen hartige kost en (vooral) veel alcoholica (ouzo, naoussa, metaxa, mythos, nemea). Ik (als enige met minderjarige kiddo's) zal wat nonalcolholica meenemen.

Paul, je hebt nog niet doorgegeven wat Marylou gaat maken. Wil je dat nog laten weten of blijft dat een verrassing?

Gonnie, zorg jij voor wegwerpserviesgoed en -bestek, (stok)brood, cola enz.?

Nemen we allemaal foto's/video mee van/over Karpathos.

Uiteraard verwachten we een mooi verhaal van Aad

Tot volgende week zaterdag!

• Gonnie

He Ingrid, het begint nu op te schieten, niet waar. Ik hoop dat de weergoden ons gunstig zijn gezind. Afgelopen zondag vierde ik alvast mijn verjaardag, maar helaas, het hele zooitje moest binnen blijven. Gelukkig kan dat ook, maar buiten is toch veeeeel leuker! Maar goed,ik had ook al gezien dat er niet veel zoets was, ik heb nog een heel stuk halva, speciaal voor deze gelegenheid bewaard, dus dat is vast wat. En ik wil ev. wel voor een toetje zorgen, wat dat zal zijn ….verrassing! Verder heb ik altijd wel wat fris in huis, dus dat is het probleem verder niet. en koffie en thee kan ook altijd! Ik heb er onwijs zin in jij en alle andere prikborders ook?!!!!!!!

• Ingrid

Kan naast de Spanikopitta en de Skordalia nog een Karithopitta in elkaar flansen. Dat worden dan 2 dagen in de keuken. Ga even aanzien of ik dat kan met die verrekte enkelbanden. Anders moet Rutger maar gaan helpen.

• Gonnie

Zou het dan maar rustig aan doen! Kunnen altijd nog chinees halen of patat bakken!! En wat heb je gedaan dat je zo geblesseerd bent? Sterkte ermee!

• Ingrid

uh, in Thessaloniki van de stoep op de straat gestapt.

Werd gelukkig opgevangen door een knappe blonde Griek, met wie ik net wat had gedronken in een bar. En ik had niet eens wijn op!

• Paul

Hoi Ingrid,

Als wij aankomen op Karpathos drinken we eerst een ouzo en eten we een Griekse salade. Pas dan hebben wij het gevoel dat we echt in Griekenland zijn. Dat nemen we ook a.s. zaterdag mee.

• Ingrid

Prima, want die stond er nog niet tussen.

Tot volgende week!

Als ik op Karpathos aankom, ga ik eerst boodschappen doen en daarna even slapen. Ik hoef smorgens om 10 uur nog geen ouzo namelijk.

• Paul

Als ik aankom heb ik het gevoel dat ik er al een dag op heb zitten.

• Ingrid

daarom: ff slapen. dan is er weer een nieuwe dag!

• Paul

Ik wil eerst de winkeltjes zien, de warmte in me opnemen de barretjes checken en wat kleine boodschappen doen. Pas dan is het slaaptijd. Meestal op een bedje bij dat strandtentje in het midden van de baai. Het steekt enigszins uit.