al iets bekend van het vliegveld

• Aad

In juni 2005 werd er begonnen met de fundering van het nieuwe luchthavengebouw. Tegen de regels in. (Niet bouwen aan overheidsgebouwen tijdens het toeristenseizoen.) Maar ja, we hebben inmiddels allemaal wel eens met de Griekse logica te maken gehad. In september 2006 lag het dak op de nieuwe extennsie van het “oude” gebouw. Voor het toeristenseizoen in 2007 zou het nieuwe gebouw moeten worden opgeleverd. Of dit daadwerkelijk is gebeurt is nog maar de vraag. Het ‘molentje’ gaat weg en maakt plaats voor een heuse (2e handse, van de Atheense luchthaven afkomstige) kofferterminal. Of je het er nu mee eens bent of niet; het gebeurt! En zo leefden wij nog lang en gelukkig.

• herbert

Nog meer vluchten betekent meer massatoerisme en daar zit ik echt niet op te wachten !!

• Paul

Het wordt tijd voor goed nieuws.

• tho

jij zit mischien niet op massatoerisme te wachten herbert…inwoners van karpathos dus wel he…waarom denk je anders dat ze het vliegveld totaal aan het verbouwen zijn…

allemaal inkomsten..meer en meer toeristen zal karpathos te verduren krijgen…

goede zaak!!!

• herbert

Helemaal geen goede zaak, dan kan je beter naar Benidorm gaan of de Costa del Sol ! daar zit ik echt niet op te wachten, ik wil dat Karpathos authentiek blijft !

• tho

weet je wat het is herbert…iedereen gaat met de tijd mee..hoe moeilijk het ook is..dus ook de kaprioten gaan dus mee met de tijd….aan alle leuke dingen komt een eind..ook aan alle rust die je ooit op karpathos hebt mee kunnen maken.

het is niet anders helaas..maar ook op karpathos hebben ze van het toerisme geproeft..en dat smaakt naar mijn idee naar meer in de ogen van een hoop inwoners van karpathos

• Paul

Surfend op het internet ben ik gestoten op bouwtekeningen van ADK Consulting Engineers voor het nieuwe luchthavengebouw. Deze dateren uit begin 2000. Ik weet niet in hoeverre deze nog actueel zijn. Ze geven in ieder geval wel een ambitie aan van Karpathos terzake tourisme op de lange termijn (2020). De tekeningen zijn indrukwekkend als je ze afzet tegen het huidige gebouwtje. Zo worden aan beide zijden van het gebouwtje vleugels toegevoegd. Een vleugel dient als vertrekhal (2.600 m2) en de andere dient als aankomsthal (2.300m2). Op het bestaande gebouw wordt een verdieping gebouwd (1.500m2) voor het restaurant e.d. Verder wordt er nog een apart gebouw (530 m2) voor o.a. de ambulance gebouwd. De extensie van Aad en de aaangekondigde tweedehands bagageband lijken hiermee slechts een eerste stap te zijn van veel meer.

• tho

was te verwachten…ag ga je toch op zoek naar een ander ongerept stuk eiland ergens rondom griekenland…duizenden eilanden zijn er nogPaul schreef:

>

> Surfend op het internet ben ik gestoten op bouwtekeningen van

> ADK Consulting Engineers voor het nieuwe luchthavengebouw.

> Deze dateren uit begin 2000. Ik weet niet in hoeverre deze

> nog actueel zijn. Ze geven in ieder geval wel een ambitie aan

> van Karpathos terzake tourisme op de lange termijn (2020). De

> tekeningen zijn indrukwekkend als je ze afzet tegen het

> huidige gebouwtje. Zo worden aan beide zijden van het

> gebouwtje vleugels toegevoegd. Een vleugel dient als

> vertrekhal (2.600 m2) en de andere dient als aankomsthal

> (2.300m2). Op het bestaande gebouw wordt een verdieping

> gebouwd (1.500m2) voor het restaurant e.d. Verder wordt er

> nog een apart gebouw (530 m2) voor o.a. de ambulance gebouwd.

> De extensie van Aad en de aaangekondigde tweedehands

> bagageband lijken hiermee slechts een eerste stap te zijn van

> veel meer.