appartement gezocht

• tja

Deze zomer wil ik via een leuk niet te druk eiland afreizen naar Turkije. Ik vermoed dat het Karpathos wordt. Ik heb al verschillende appartementen gezien op het net maar die kun je volgens mij alleen boeken als je via een reisorganisatie boekt. Mijn ticket heb ik al dus voor mij gaat dat niet op. Mijn voorkeur is karpathos village, lijkt me leuk voor mijn driejarige dochter… Wie weet een leuk appartement voor ons en niet al te duur?

oceano

• herbert

Karpathos village is een erg mooi complex, ik ga daar ook in sept. heen maar is alleen te boeken via een reisorganisatie. Je kan toch gewoon op de bonnefooi gaan ?? er zijn zat kamers of kleine hotelletjes te vinden. Hoe ga je trouwens van Karpathos naar Turkije ? ik heb nog nooit van een boot of vliegverbinding gehoord daar !

• Ingrid

via Rhodos dan waarschijnlijk.

Bootje/vliegtuigje naar Rhodos en vandaar met Bootje naar Turkije. Zou het anders ook niet weten.

• Ingrid

“tsja oceano”,

als je op www.karpathos.nl kijkt, zie je ook huisjes van particulieren staan. Misschien zit daar wat voor je tussen.tja schreef:

• Paul

Op de bonnefooi gaan is helemaal geen gek idee als je buiten het hoogseizoen - augustus - naar Karpathos gaat. Voor het geval je van te voren zekerheid wilt hebben, kun je waarschijnlijk op de web-pagina www.karpathos.nl mogelijkheden vinden. Wat betreft je reis naar Turkije zijn er zijn inderdaad geen rechtstreekse boot- of vliegverbindingen vanuit Karpathos. Dat betekent dat je van te voren een goede planning moet maken.

• tja

Bedankt voor jullie reacties!

Kan ik op de bonnefooi gaan in juli en begin augustus???

En welk plaatsje is het leukst voor mijn 3jarige (heb mijn rijbewijs nog niet)?

Na karpathos pakken wij de boot of vliegtuig naar Rhodos (hoe lang is het varen?) en reizen van daar af naar Turkije (Marmaris of Fethiye).

Heb er zin in!!

• Ingrid

Ik denk dat je dan toch wel het beste af bent in Pigadia. Daar is toch wel het meeste te beleven. Ik vind het wel een hele onderneming om met een 3jarige op de bonnefooi naar Griekenland/Turkije te gaan. Met z'n hoevelen gaan jullie?

• Paul

Ik heb geen ervaring in die periode, maar het is in ieder geval bijna of misschien al hoogseizoen voor Karpathos. Dan zul je dus even moeten zoeken als je op de bonnefooi komt. Met een partner is dat een stuk makkelijker.Het kan geen kwaad om van te voren al de mogelijkheden voor een appartement op het internet te verkennen. Telefonische afspraken die ik heb gemaakt voor een overnachting zijn altijd nagekomen.Daarnaast kan het reisbureau Possi Travel - zit in het centrale deel van de boulevard in Pigadia bij de witte tenten - je ter plaatse helpen. Bij de kleinere plaatsen wijst het zich vanzelf. Wat betreft het verblijf zelf het volgende. Pigadia heeft de beste voorzieningen in de zin van openbaar vervoer, georganiserde reisjes, restaurants e.d. Bij de kleinere plaatsjes is dat een stuk minder en ben je afhankelijk van het Griekse improvisatievermogen dat overigens niet slechts is. Hieronder het bootschema van 2006/2007.

LANE LINES Ferry tickets Schedule

Ferry Tickets Schedule for Rhodos

AG. NIKOLAOS – SITIA – KASOS – KARPATHOS – DIAFANI – RHODOS

10:00 11:30 14:00 16:00 17:15 21:30

Departure: every Tuesday

HERAKLIO – SITIA – KASOS - KARPATHOS – DIAFANI – RHODOS

09:15 12:40 15:20 17:00 18:10 22:00

Departure: every Saturday

RHODOS – DIAFANI – KARPATHOS – KASOS – SITIA – AG. NIKOLAOS

04:30 08:45 10:15 12:00 15:20 17:15

Departure: every Thursday & Sunday

• erik

We snappen je verhaal niet helemaal, dus leg ons even uit.

Je wilt deze zomer via een rustig Grieks eiland naar Turkije. Je vermoed dat het Karpathos wordt. Maar je hebt al een ticket, leg ons dat eens even uit.

• tja

Hoi allen!

Ik vlieg vanuit Amsterdam naar Athene, verblijf daar bij familie. Daarna vlieg ik of pak ik de boot naar Karpathos. Via Rhodos reizen we naar Turkije (familie). Ik heb een dergelijke reis eerder gedaan (2005) maar dan via Kalymnos. Ik vind Rhodos veels te druk en hectisch voor ons. Of is het daar ook goed vertoeven in het hoogseizoen?

Bedankt voor alle informatie! ik hoop dat we een leuk appartement kunnen vinden!