Wie kan mij vertellen hoe de stranden zijn op Karpathos? Zijn dit zandstranden of kiezelstranden.
En is er iemand die weet of je met een excursie naar Rhodos of Kreta kunt.
Alvast bedankt.
Op Karpathos zijn de stranden zowel zanderig als kiezelig!!Het eerst stuk strand dicht bij Pigadia is zand,loop je verder zijn er meer keien en kiezels. Huur je een auto of scooter dan kun je naar Amoopi-zand- of bijv. naar Lefkos -steen keien.En naar Rhodos en Kreta hebben de div. tour operators geen excursie, simpelweg omdat dat per boot te ver varen is. Je kunt zelf wel een vlucht boeken met Olympic Airways kost iets van 50 euro naar Rhodos.Naar Kreta weet ik niet, er is vast iemand anders die dat weet!
Er gaan geregeld ferries naar Rodhos en Kreta. Naar Rodhos duurt dat ongeveer 6 uur. Naar Kreta wat langer. Met een beetje googlen kun je precieze info vinden hierover. Dat veranderd van jaar tot jaar. De stranden zijn overwegend kieiel of keien. Er zijn er veel die je georganiseerd kunt bezoeken. Er zijn er nog veel meer die je zelf kunt ontdekken. Het voert et ver om die hier allemaal te behandelen. Met een goede reisgids en eigen initiatief gaat het allemaal lukken.
Hallo, Frouke,er gaan inderdaad ferry's naar Kreta. Ze leggen alleen aan in Siteia, zo'n 4, 5 uur varen (ligt eraan of ze in Kassos aanleggen) en Agios Nikolaos, zo'n 6, 7 uur varen. Siteia is trouwens een heerlijk stadje, een prachtige boulevard en het leeft het hele jaar door. Tien jaar geleden waren we daar op vakantie en als we de kans krijgen, gaan we er steeds vanaf Karpathos 2 dagen heen. Als je daarheen zou gaan, hebben we wel wat tips (hotel, auto huren, eten). Gonnie schreef:
>
> Op Karpathos zijn de stranden zowel zanderig als
> kiezelig!!Het eerst stuk strand dicht bij Pigadia is
> zand,loop je verder zijn er meer keien en kiezels. Huur je
> een auto of scooter dan kun je naar Amoopi-zand- of bijv.
> naar Lefkos -steen keien.En naar Rhodos en Kreta hebben de
> div. tour operators geen excursie, simpelweg omdat dat per
> boot te ver varen is. Je kunt zelf wel een vlucht boeken met
> Olympic Airways kost iets van 50 euro naar Rhodos.Naar Kreta
> weet ik niet, er is vast iemand anders die dat weet!
nee hoor is juist goed ingrid dat je waarschuwd voor keien in het water en kiezels op het strand…mischien dat ze nu naar iets anders op zoek is waar ze wel heel fijn zandstrand hebben en geen keien in het water…er zullen vast strandjes zijn op karpathos waar het heerlijk toeven is zonder keien en kiezels…maar dat is zeldzaam denk ik
Hoi Frouke,
Ik was zelf nieuwsgierig naar de actuele verbindingen tussen Karpathos en Rodhos. Hierbij de tijdstabellen voor de ferries naar Rodhos en Kreta zoals die golden voor 2006/2007. Actuelere info heb ik niet kunnen vinden.
Paul
LANE LINES Ferry tickets Schedule
Ferry Tickets Schedule for Rhodos
AG. NIKOLAOS – SITIA – KASOS – KARPATHOS – DIAFANI – RHODOS
10:00 11:30 14:00 16:00 17:15 21:30
Departure: every Tuesday
HERAKLIO – SITIA – KASOS - KARPATHOS – DIAFANI – RHODOS
09:15 12:40 15:20 17:00 18:10 22:00
Departure: every Saturday
RHODOS – DIAFANI – KARPATHOS – KASOS – SITIA – AG. NIKOLAOS
04:30 08:45 10:15 12:00 15:20 17:15
Departure: every Thursday & Sunday
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?