De straten van Karpathos

• Paul

Het lijkt niet alleen te vlotten met de aanleg van een echte weg tussen Spoa en Olympos want ook elders lijken er problemen te zijn. Thuis herstellende van een kleine operatieve ingreep stuitte ik - op de webside van www.inkarpathos.com in de sectie “we received the below e-mail” - op een cri de coeur van een buitenlandse ondernemer op het eiland. Hij verzucht dat vlak voor de start van het seizoen er nog niks is gedaan, de straten er rampzalig uitzien en dat reparatie van de hoofdweg bij de kerk (Pigadia?) een rommetje heeft opgeleverd. Het is beter om de hele weg te repareren omdat deze broodnodig een facelift nodig heeft, schrijft hij/zij.

• Paul

De narcose is blijkbaar nog niet geheel uitgewerkt want ik zie nu dat dit bericht dateert uit 2003. Volgende keer beter.

• Paul

Bij nader inzien betreft het toch een recent bericht.

• Ingrid

Narcose toch wel uitgewerkt, Paul?

Enne… Perastika!

• Paul

Moeilijke vraag Ingrid. Ik moet luisteren naar mijn lichaam, zeiden ze in het ziekenhuis, maar dat voelt het ene moment okay en het andere weer niet.

• Ingrid

:( sterkte in elk geval

• herbert

Nog een beetje “high” van de narcose Paul ??

Sterkte !

• Paul

Een beetje Herbie maar het bericht is echt en recent.

• Mary

Om te beginnen dat bericht kan van zowel dit jaar als van 2003 zijn want dit is een jaarlijks terugkerend fenomeen. Maar wat jij gelezen hebt is van nu het wederom en zootje met de arbeidsethos van de ambtenaren. En het aansturen van een aannemer.

De weg spoa olympos zal echt nog wel 2 jaar ( zomers) duren.

En dan de narcose daar kan je nog wel een half jaar last van houden. Je zit ergen en ineens denk je dat je in slaap gaat vallen. Het duurt wel even voor dat die roep uit je lijf is. Maar het hangt af van de duur dat je een narcose gehad hebt.

Sterkte

• Paul

Dank Mary. Waarom het maar niet echt wil lukken met die weg van Spoa naar Olympos wordt me stukje bij beete meer duidelijk. Als ik me de dicussies goed herinner en alle info op een rijtje zet:

1. mogelijk politieke tegenstellingen tussen de uitvoerders;

2. ambtenarenapparaat dat incompetent is en gebrek aan arbeidsethos heeft;

3. bestuurders die financiele ondersteuning intrekken (maar wel gelukkig overruled worden door regiobestuurders);

4. Athene die niet ingrijpt;

5. Kaparthioten die beter zijn in onderlinge twisten dan in effectieve actie tegen de oveheid.

Rest voor mij de vraag of ik dat als toerist erg moet vinden.