boot huren

• Ria

Beste liefhebbers van het eiland Karpathos,

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar het eiland Karpathos. Door de vele reacties op het internet zijn we aardig enthousiast geraakt en zien we uit naar ons verblijf aldaar.

We hebben inmiddels wel begrepen dat het in sommige situaties beter is om je over water te verplaatsen dan over land.

Vandaar dan ook onze vraag; Kan iemand ons vertellen waar we een geschikt bootje kunnen huren, waarmee we in elk geval rondom het eiland kunnen varen.

We zijn in elk geval in bezit van vaarbewijs 1 en 2 en hebben zeilervaring.

Het mag een boot met buitenboordmotor zijn maar een zeilbootje volstaat ook.

Reacties zien we graag tegemoet.

• herbert

Een boot huren is moeilijk op Karpathos Ria, ik kom al zo'n 9 jaar op het eiland en het is mij nog nooit gelukt. wel op Corfu trouwens.

• Paul

Ik ken alleen voorbeelden van afspraken die gemaakt kunnen worden om samen met de eigenaar (vaak visser) van een boot erop uit te trekken. Volgens mij moet je ook niet anders willen. De wateren rond Karpathos kennen verradelijke stromingen, verrassende winden en rotsen onder water. Warmte en kou wisselen elkaar zomaar af. Alleen voor kenners dus.