even een vraagje
is het mogelijk om met een taxi of op een andere mannier het eiland te verkennen?
ik heb nl geen rijbewijs en zou graag wat van het eiland willen zien
stanley
Stanley, je zou een scooter kunnen huren.
Er zijn er zelfs die lopend (wandelend) het eiland gaan verkennen, maar in de maanden juli en augustus lijkt het mij daarvoor wat te warm.
(vond gisteren bij Interglobe in Utrecht nog een boekje over Karpathos met alleen maar wandelroutes. niet gekocht, want houd niet zo heel erg van wandelen)
Beste Stanley,
Dat is geen enkel probleem. Als je ook het noorden per taxi wilt verkennen zullen niet alle taxidrivers dat willen vanwege de slecht weg tussen Spoa en Olympos, maar ze zullen je altijd naar iemand verwijzen die dat wel wil. Dat is binnen tien minuten geregeld. Een ritje naar het noorden kost extra. Van Pigadia naar Dafani kost het rond de 110 euro enkel. Een retourtje zal ongetwijfeld een korting opleveren. Je zou er ook voor kunnn kiezen om een paar dagen in Diafani/Olympos te verblijven(per boot er naar toe) en van daaruit een taxi huren om de omgeving te verkennen. Diafani/Olympos kent overigens een uitstekend netwerk van wandelroutes en de omgeving is bergachtig groen.
Paul
Zoals Ingrid het al zei kun je een scooter nemen, ik zelf wandel zeer veel waarvoor de mogelijkheden zeer uitgebreid zijn, er zijn diverse wandelgidsen in de handel verkrijgbaar hiervoor[zie b.v. op de site.Hierbij kan je gebruik maken van het openbaarvervoer, welk in het voor en na seizoen wel beperkt zijn. Ook kun je met de boot naar Diafani om met de bus naar Olympos te gaan, maar je kan ook vanuit Diafani veschillende wandelingen maken.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?