Karpathos-Rhodos

• Jurgen

Hallo allemaal,

Wij gaan in september 1 week naar Karpathos en daarna nog 1 week door naar Rhodos.

Zoals misschien al door veel mensen gevraagd, wie heeft tips voor Karpathos?

Leuke eettentjes, mooie stranden. (wij huren meestal een aantal dagen een auto), mooie dorpjes enz.!

We verblijven in Hotel Elektra Beach.

We zijn erg benieuwd naar Karpathos. We zijn in de tussentijd al op een aantal Griekse eilanden geweest (Kos, Lesbos, Alonissos, Skiathos, Skopelos).

Het duurt helaas nog zolang maar zoals meer mensen dat hebben, is voor ons de voorpret ook zo top! Regelmatig op dit prikbord kijken en op de startpagina van Karpathos. Natuurlijk ook over Rhodos, maar we kennen mensen die hier al eens geweest zijn dus die vertellen ons ook de nodige hotspots van dit eiland.

Volgens ons een wereld van verschil deze twee eilanden, sowieso qua drukte. Dit sprak ons wel aan. Twee verschillende eilanden. Wie heeft ervaring met deze twee eilanden naast elkaar?

We hopen nog vele Griekse eilanden te mogen bezoeken! Tot nu toe waren Alonissos, Skiathos en Skopelos (Sporaden) echt top!

gr. Jurgen en Mariska

• Ingrid

Jurgen, geef een zoekopdracht en je vindt 100n antwoorden.

Het al vaker gezegd: wat de een geweldig vindt kwa restaurant enzo, vindt de ander misschien helemaal niets. Laat je verrassen door het eiland. Ga zelf op onderzoek uit! Vroeger bestond er geen internet en ging je naar plaats van bestemming en was het afwachten wat je tegenkwam inclusief leuke en minder leuke verrassingen Er is niets aan als je alles van te voren al kent.

Maar… Karpathos is rustig en relaxt vergeleken met Rhodos, waar toerisme meer aanwezig is dan op Karpathos. MIsschien kan je het beter omdraaien: eerst 1 week Rhodos en daarna 1 week op Karpathos genieten.

Dit is mijn mening.

Ongetwjfeld hebben anderen hier nog wel wat op aan te vullen

• Gonnie

Ben een aantal keren op Rhodos geweest en veel meer keren op Karpathos. Waarom? Tja….Rhodos is groter en heeft meer bezienswaardigheden. De oude stad is fantastisch , musea, authentieke dorpen. Veel winkeltjes en veel restaurantjes. Veel uitgaansgelegenheden. Karpathos heeft dat allemaal ook maar in veel mindere mate. Maakt het kiezen overigens eenvoudiger. Rhodos is in het hoogseizoen wel enorm druk, in de oude stad kun je over de hoofden lopen! Waarom ik toch voor Karpathos kies? Omdat het kleinschaliger en rustiger is. De mensen herkennen je veel eerder, maken een praatje met je.Met kinderen ben je hier goed af, daar doen ze alles voor! Het is allemaal wat overzichtelijker en veel gemoedelijker. Dus………… ga ik dit jaar voor de 10e keer naar Karpathos en mijn 19 jarige dochter gaat nog steeds mee omdat ze het er heerlijk heeft! Dat zegt toch genoeg.

• herbert

Ingrid heeft gelijk, ga zelf op onderzoek uit en ontdek het eiland. Huur een autootje en cross over het eiland heen en je zult de mooiste plekjes vinden. Ga zeker naar Messochori het mooiste dorp op het eiland en zak dan af langs de prachtige kustweg en ga lekker eten bij “under the trees ” even boven Finiki, een absolute aanrader.

• Paul

Een mooie combibatie die ik veel heb gedaan.

Rodos, dwaal door de straatjes en steegjes van de historische stad, voel de geschiedenis van de kruisvaarders bij de burcht, maak een daytrip naar Symi en geniet van de mooie brede zandstranden en de mondaine haven.

Karpathos, ga mee in de relaxte vakantiesfeer van Pigadia en huur een jeep.Verblijf een paar dagen in Diafani/Olympos en ervaar de woeste natuur en de vitale traditie van een eiland gelegen tussen Rodhos en Kreta. Tussen Athene en Egypte.

Het heeft geen zin om meer specifiek te zijn want zelf ontdekken is het beste en leukste.

• Annelize

Goedendag allemaal,

Hoe hebben jullie de overtocht gemaakt? Wij vliegen de 10e (vroeg, maar fijn).

Per boot of per vliegtuig. De vertrektijden van de boot zijn niet gunstig, daar zou ik over vallen (en niet over de tijden van vertrek per vliegtuig, haha).

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groeten,

annelize

• Annelize

Goedendag allemaal,

Hoe hebben jullie de overtocht gemaakt? Wij vliegen de 10e (vroeg, maar fijn).

Per boot of per vliegtuig. De vertrektijden van de boot zijn niet gunstig, daar zou ik over vallen (en niet over de tijden van vertrek per vliegtuig, haha).

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groeten,

annelizeJurgen schreef:

>