Manos Plaza

• Jacqueline

Beste allemaal,

We gaan dit jaar voor het eerst naar Karpathos in september, we kijken er nu al naar uit!

We gaan in juni voor de 4e keer naar Rhodos, maar wilde ook eens een ander eiland proberen, vandaar.

Nu is mijn vraag of er iemand persoonlijke ervaringen heeft met Manos Plaza, daar verblijven we nl, met de zoekfunctie heb ik niets kunnen vinden.

Alvast bedankt,

groetjes Jacqueline

• Ingrid

Geen persoonlijke ervaringen met deze appartmenten.

Ik weet dat ze boven Restaurant Romios liggen, aan de (levendige) haven van Pigadia.

Op http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/beoordeling/20239/manos-plaza/ vind je 24 ervaringen over Manos Plaza

• liponix

En op www.zoover.nl vind je er nog veel meer.

• Gonnie

Heb er ook geen persoonlijke ervaringen mee. Wel gehoord van andere mensen dat ze er tevreden over waren. Ligt inderdaad aan de haven, boven de restaurantjes, dus elke avond veel levendigheid voor de deur en ook een mooi gezicht op zee. Ernaast zijn ook discotheken, maar buiten op straat hoor je daar niets van, ik weet niet of je dat binnen (in Manos Plaza) hoort. 't Is een leuke plek als je van gezelligheid en veel mensen houdt!

• Ingrid

maar dat zijn veelal dezelfde als op vakantiereiswijzer.nl

• Aad

Fragment uit ‘de humor ligt op Kárpathos’: “Pigadia is het dorp waar ik een appartement aan de boulevard heb gehuurd. Het uitzicht vanuit mijn kamer is adembenemend. Ik heb, voor mijn gevoel, het alleenrecht van een uitzicht op de enorme baai.”

Dat adembenemende uitzicht is op het balkon van Manos Plaza geschreven. Je zit, zoals Ingrid beschrijft boven het restaurant Romioos. Uit het appartement direct het restaurant inlopen en daar eten is een must. Het eten smaakt geweldig en de bediening geweldig.

Heb je daar misschien wat aan?

• Jacqueline

Hallo,

dank voor jullie reacties, jammer dat er weinig eigen ervaringen zijn.

Op de foto's die we gevonden hebben ziet het er in ieder geval heel leuk uit, we gaan ons zeker vermaken.

Het is een stuk rustiger dan rhodos maar ook erg mooi, het gaat vast een heerlijke vakantie worden.

Zijn de vluchten naar karpathos trouwens rechtstreeks of heb je altijd een tussenlanding?

We hebben bij sudtours geboekt en vliegen 20 sept vanaf schiphol.

groet Jacqueline

• Ingrid

Ervaringen genoeg als ik zo de reacties op o.a. vakantiereiswijzer lees, maar de schrijvers hier op het prikbord verblijven in andere hotels/appartemten.

Ik weet dat de vluchten op vrijdag gedurende het hele seizoen met Transavia rechtstreeks van Amsterdam naar Karpathos gaan, zonder tussenlanding. Van de vluchten in het voor- en naseizoen op donderdag weet ik het niet. Ik heb wel eens gehoord van een tussenlanding op Santorini (geloof ik)

• Jacqueline

Hallo Ingrid,

bedankt voor je reactie, inderdaad staan er op vakantiewijzer genoeg en positieve reacties.

Heb je nog een tip wat we zeker moeten gaan doen of zien op karpathos?

groet

• Ingrid

Vooral genieten!

Het is geen Rhodos, dus je vind er geen Lindos, geen Vlindervallei of ander super toeristische plaatsen. maar wel superaardige mensen :)

Maak een boottocht naar Diafani en ga van daar uit naar Olympos.

Huur een auto (of een scooter) en ontdek Lefkos, ga eten bij Under the Trees (als je het kan vinden. is mij nog niet gelukt, maar het eten moet er geweldig zijn), dwaal door Mesochori met z'n kleine smalle straatjes.

Weet zeker dat er anderen zijn die weer andere tips voor je hebben!