cd 2006

• Paul

Als ik mijn actuele muziekale voorkeuren opzet - White Stripes, Libertines, Editors, Beck en Who - word ik meestal verzocht om dat af te zetten of in het gunstigste geval wat zachter. Als ik mijn singer-songwriter colectie dan aanboor (Bob Dylan, EricTaylor en Elliott Murphy), wordt dat getolereerd Als ik Alexiou opzet beginnen mijn bezokers spontaan te lachen en te dansen. Voor mij is dan ook de artiest van 2006 Alexiou - niet eerder ontdekt - en de cd.die ik van Herbert kreeg. Wat is de cd van het jaar 2006 van de prikborders vraag ik me af.

• Ingrid

Paul, ik heb geen cd van het jaar. Ik vind te veel te leuk en mooi om er echt 1 uit te laten springen. Ik luister veel (heel veel) Griekse muziek en heb ook best veel, maar geen een waarvan ik zeg: JA, DIE! Maar de non-Griekse cd's die mijn goedkeuring van 2006 kan wegdragen zijn Mi Sangre van Juanes en Awake van Josh Groban.

• Gerda

Willen jullie eens lachen? Ik heb een muziekprogramma in een bejaardencentrum. Kortgeleden had ik een Griekenland-special en wat heb ik gedraaid? :

1.Wie betaalt de veerman; 2.Weisze Rosen aus Athen; 3.Griechischer Wein.

En ze vonden het PRACHTIG!!

• Ingrid

daar hoeven we niet om te lachen, hoor! dat is gewoon top!

Jan(tje) Smit heeft een liedje getiteld “In de straten van Athene” vinden ze vast ook mooi.

P.S.: ben geen ‘fan’ van deze jongeman.

• herbert

Mijn cd van het jaar is de nieuwe van Bob Dylan maar dat zullen de meesten wel “ouwe lullen ” muziek vinden. Maar Alexiou is ook klasse, ik denk nog steeds aan dat prachtige concert in Den Haag waar ik met Aad en Ingrid van heb mogen genieten.

• rutger

… en Yvonne en 2000 anderen, Herbert.

• herbert

En van wat voor muziek hou jij dan Rutger ?? Jan Smit ?? ( hopelijk niet )

• Paul

Dylan is een gigant. De beste muziek heeft hij, vind ik, in het begin van z'n cariere en eind jaren 80 gemaakt(Oh Mercy en Blood on the tracks). Verleden jaar lagen echter zeer vaak de Editors en die van Alexiou in mijn autoradio. Dat is een speciale plek omdat ik daar compromisloos m'n eigen muziek kan draaien. Het interessante van Alexiou is dat ik deze ook gewoon thuis kan draaien, terwijl het absolute kwaliteit is.

• Ingrid

hmmm rutger was ik.

Rutger gaat voor Queen, Het Goede Doel, Marco Borsato.

Z'n broer gaat voor cabaret à la Najib Amhali, satire in ‘Café de Wereld’, maar ook voor Prince enzo.

• Paul

Ik dacht al de appel (Rutger dus) vakt niet ver van de boom